Senaste nytt

Flygpriser till Nordkorea

Kristofer

Medlem
På tal om annat; går det att slå av funktionen som lägger målsidans title som ankartext? Blir lite halvroliga länkar i inläggen. :)
 

Gnopps

Medlem
Perfekt till svensexan. På med ögonbindel och iväg! :D
När jag jobbade som resesäljare på ett stort flygbolag för ett par år sedan fick jag ett sådant samtal. Killen ville boka en enkelresa åt en kompis som skulle gifta sig. Tanken var att få honom på ett plan och sedan skulle han ta sig hem utan pengar..
Jag undrade då vad han hade tänkte sig, skulle jag kolla resor till Barcelona eller München kanske? Nej, nej, nej, det var alldeles för enkelt. Måste vara utanför Europa.
Så istället föreslog jag Bangkok. Nej, nej, nej, det måste vara krig dit de skickar honom!
Detta blev ju lite svårare eftersom svårare destinationer ofta kräver visum vilket de inte skulle kunna fixa. Tror att vi i slutändan enades om Georgien som förslag till sist. Vet inte vad som hände sedan.
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Enligt kinesisk resebyrås websida, en paketresa(4 n/5 d)från Peking till Pyongyang kostar 4,380 CNY(nästan lika mycket i SEK) per person i delat dubbelrum.

Det är all-inclusive paket.
  • Flyg + skatter
  • Visumkostnad
  • Abonnerad turistbuss
  • Guidning på kinesiska
  • Hotellövernattning 4 nätter
  • Måltider
  • Entreavgifter

Jag vet dock ej om de tar emot utländska turister i denna gruppresan.
 

Gnopps

Medlem
Det är jag med! Som sagt, en absolut drömdestination.
Kanske skulle styra upp något på BC.se Någon mer som är intresserad?
Något jag osså skulle vilja göra definitivt. Men pengar å tid lär inte finnas inom överskådlig tid för min del.

Undrar om en Nordkorea-stämpel i passet kan ställa till det när man ska in i USA? Kanske dags att ansöka om dubbelt medborgarskap här i Finland..
 

Magino

Medlem
Det är jag med! Som sagt, en absolut drömdestination.
Kanske skulle styra upp något på BC.se Någon mer som är intresserad?

Skulle lätt vilja åka till Nordkorea. Ett land som jag har haft högst upp på önskelistan i många år. Bortsett från att se ett av världens mest stängda länder och dess folk, skulle jag vilja se Mass Games. Men som student måste man jobba många helger på ICA innan det blir av, mycket pengar för en så pass kort resa.
 
Toppen