Senaste nytt

Flygpoängspodden

Jag upptäckte nyss Flygpoängspodden, en podcast som har funnits i ett knappt år och som diskuterar mycket av samma saker som det här forumet (många av deltagarna är även aktiva här).

Har man hängt på BC ett tag så är det kanske inte så mycket nytt, men jag tycker att speciellt avsnitt 6 var intressant, där man gör en live-bokning av en Star Alliance 2-4-1, inklusive samtalet med Tallin.

Innan jag gjorde min första (och hittills enda) sådana bokning var jag lite nervös inför det samtalet; jag var inte riktigt säker på vilka uppgifter jag behövde, vilka flygdetaljer jag behövde känna till själv och vilka jag kunde få hjälp med från personalen, om jag skulle förstå deras engelska, om de skulle förstå min, hur terminologin var etc. Nu visade det sig vara väldigt enkelt och avslappnat, men hade jag fått lyssna på det här avsnittet av podden innan hade nog många av mina frågor besvarats.
 

Meazza

Medlem
Jag lyssnade på de första avsnitten men slutade när den "oberoende" podden inte låtsades om att det fanns andra kort än Amex på marknaden (av en händelse även poddens sponsor). Det kändes oseriöst.
 

henke12

Medlem
Jag lyssnade på de första avsnitten men slutade när den "oberoende" podden inte låtsades om att det fanns andra kort än Amex på marknaden (av en händelse även poddens sponsor). Det kändes oseriöst.

Om du bortser från detaljen att deras huvudsponsor är amex och de därmed pratar mkt om hur bra Amex är. (Old news för dig som är medlem är..)
(Det är ju faktiskt bästa kortet för de flesta poängjägare)
(Jag har inte upplevt att de låtsas om någonting)

Då är det en kanonpodd skulle jag säga! :cool:
Tom Pyl har dessutom en fenomenal radioröst!
(Vågar inte uttala mig om han har ett radioutseende också ;);););))
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Meazza

Medlem
Om du bortser från detaljen att deras huvudsponsor är amex och de därmed pratar mkt om hur bra Amex är. (Old news för dig som är medlem är..)
(Det är ju faktiskt bästa kortet för de flesta poängjägare)
(Jag har inte upplevt att de låtsas om någonting)
Jag är också en stark Amex-ivrare. Men jag tycker att det handlar om poddens trovärdighet.

Hade de sagt att de var en Amex-podd och bara pratar Amex så hade jag köpt det. Men när man påstår att man är oberoende samtidigt som man totalt ignorerar det faktum att det finns SAS-Mastercard på marknaden som - inte minst i kombination med ett Amex - gör att man får ut max så tycker jag att man lurar lyssnarna.
 

Tonton

Medlem
Jag är också en stark Amex-ivrare. Men jag tycker att det handlar om poddens trovärdighet.

Hade de sagt att de var en Amex-podd och bara pratar Amex så hade jag köpt det. Men när man påstår att man är oberoende samtidigt som man totalt ignorerar det faktum att det finns SAS-Mastercard på marknaden som - inte minst i kombination med ett Amex - gör att man får ut max så tycker jag att man lurar lyssnarna.

Håller med om allt du skriver!

Potentialen fanns för att göra något super, men tyvärr havererade det totalt.
 

Mr.cake

Medlem
Tycker att avsnitten kom ut för oregelbundet. Först lanserades avsnitten i intervaller om 1-2v. Nu pratar vi om månader istället. Annat tips är att lyssna på layovers. Mycket trevlig podd, däremot mindre fokus på poäng.
 

Canadien

Medlem
Det finns väl inte så mycket att tjöta om när det gäller poäng och bokningar att det räcker till mer än ett dussin avsnitt. Syns ju här på forumet att det är samma frågor som kommer med jämna mellanrum. Intervjun med en SAS Air Steward var intressant men saknade lite "ställa mot väggen" om hur direktiven för smoothies, polarrulle, EBD recognition e t c hanteras.
 
Toppen