Senaste nytt

Flygplatshotell + tips på saker att göra i Taipei

Dr. Miles

Expert
Har man ytterligare en hel dag, skulle jag rekommendera en dagtur till Jiufen.
En dag i Jiufen | BusinessClass.se forum | 250.000 inlägg om resor
Tunnelbana är under uppbyggnad och ska gå mellan Taipei och Taoyuan International Airport, i våras såg allt i stort sätt färdigbyggt ut men jag är osäker på när den sätts i drift. En uppgång ligger i samma hus som Novotel.
Tåglinjen skulle ha varit klar redan i år men dispyt mellan trafikverket, Marubeni (japansk handelshus som fick kontraktet) och underleverantör orsakade försening av bygget.
För övrigt, de håller också på att bygga terminal 3 som ligger mot Novotels sida. Men det lär inte bli klar i snar framtid.
 

CoooC

Medlem
Väcker liv i denna gamla tråd. Ankommer TPE sent på kvällen och har ett morgonflyg till CEB.

Någon som har bra koll på TPE och kan svara på någon av dessa frågor?

1. Har någon lounge öppet nattetid? Har kikat runt lite men inte hittat något. Reser business class till och från TPE, är EBG och har även PP om det nu skulle vara något.
2. Det här Premium Plaza Transit Lounge Hotel, stämmer det att de inte har öppet på natten?? :confused:
3. Är det möjligt att övernatta på ett hotell i nära anslutning till flygplatsen med tanke på inreseregler och annat? Känns osäkert just nu?
4. Några andra tips på hur man kan spendera natten på bästa sätt?
 

chaudi

Medlem
Väcker liv i denna gamla tråd. Ankommer TPE sent på kvällen och har ett morgonflyg till CEB.

Någon som har bra koll på TPE och kan svara på någon av dessa frågor?

1. Har någon lounge öppet nattetid? Har kikat runt lite men inte hittat något. Reser business class till och från TPE, är EBG och har även PP om det nu skulle vara något.
2. Det här Premium Plaza Transit Lounge Hotel, stämmer det att de inte har öppet på natten?? :confused:
3. Är det möjligt att övernatta på ett hotell i nära anslutning till flygplatsen med tanke på inreseregler och annat? Känns osäkert just nu?
4. Några andra tips på hur man kan spendera natten på bästa sätt?

Vet inte när du åker men som det ser ut nu är det inte en ok transit.
Good For EVA Air: Taiwan Reopens For Transit Passengers
Vilket nog även är anledningen till att hotellet inte har öppet hela natten som det brukar.
Utan att ha varit där men när jag kika innan så är det bästa nog att vänta tills hotellet öppnar (när transit över natt är ok antagligen) för nätter och boka det om det är för inte om tid att se något av stan.
 
Det är nog väldigt få BC-medlemmar som kunnat besöka fina Taipei under senaste två åren, så mitt tips är att kolla lite på Flyertalk istället, där det är lite fler globala medlemmar.
 

micke

Medlem
Såvida du inte heter Nancy Pelosi blir det nog svårt att ta sig in till stan över en natt. Min fru åker snart dit men det är en 4+3 dagars karantän om du vill komma in i landet just nu.
 
Toppen