Flygplatser med Transit Hotell

Diskussion i 'Flygplatser' startad av Johan_Roos, 10 September 2017.

1. Johan_Roos

Johan_Roos Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej, letar genom ett antal flygalternativ CPH-SYD där jag worst case får resa eco.

Det kan då vara skönt "dela upp" resan med en lång transfer 6-9h nånstans där det finns transithotell, dvs inne i flygterminalen för att slippa passkontroller transfer buss etc och istället få vettig sömn.

Har bott på det i Doha flera gånger men Doha-Sydney är ca 15h så hade hellre hittat transfer i Asien nånstans.

Hittade ingen tråd med lista över flygplatser med transithotell. Någon som vet något bra?

Tack på förhand.

2. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Brukar finnas på de flesta riktigt stora flygplatser. Finns exempelvis i både Singapore och Bangkok.

Annars kan man ju försöka dela upp resan med ännu längre transfer (12-18h) så man hinner varva ner och sova ut. Två long-haul i direkt följd sliter på kroppen, speciellt i eco.

Smuffe gillar detta.
  3. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Haneda Airport har ett hotell men det ligger inte airside om du har det som krav.

4. Johan_Roos

Johan_Roos Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, helst airside. Minst strul och tid då. Kan va tung immigration ibland. Kina är ju terrible t.ex

5. Johan_Roos

Johan_Roos Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack, vet du om Seoul har?
    Lite lurigt ibland att googla då massor heter "airport hotell" men jag är ute efter airside.

6. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om man söker efter transit hotel så brukar man få mer relevanta träffar.

7. Ricci

Ricci Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har sovit på airside hotell i Singapore, Bangkok och Haneda.

8. Pho

Pho Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej, jag känner inte till något airside på ICN. Dock så är det normalt sett ganska smidigt att komma landside och sedan en kort bussresa till Hyatt.

9. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    De 10+ gånger jag immigrerat i Seoul på Incheon har det aldrig varit mer än 15 min kö. Så det går rätt kvickt att ta sig till de bättre hotellen landside

Pho gillar detta.
  10. Ricci

Ricci Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kom på att jag också sovit på ett airside hotell i ZRH.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!