Senaste nytt

Flygplatser med "öppna" Star Alliance förstaklasslounger?

Den är även bortplockad från Uniteds egen lista över lounger på hemsidan.
Det ska enligt uppgifter i länken bli en Polaris Lounge och i Chicago och New York verkar dessa ju hålla förstaklassloungeklass så det kanske inte är hela världen att de stängde loungen. Jag hade planerat in förstaklassloungehopping i april så jag hoppas loungen är färdig tills dess.
 

fcx

Medlem
Det ska enligt uppgifter i länken bli en Polaris Lounge och i Chicago och New York verkar dessa ju hålla förstaklassloungeklass så det kanske inte är hela världen att de stängde loungen. Jag hade planerat in förstaklassloungehopping i april så jag hoppas loungen är färdig tills dess.

...och jag hade tänkt mig ett besök där redan i december :(
 
Det ska enligt uppgifter i länken bli en Polaris Lounge och i Chicago och New York verkar dessa ju hålla förstaklassloungeklass så det kanske inte är hela världen att de stängde loungen. Jag hade planerat in förstaklassloungehopping i april så jag hoppas loungen är färdig tills dess.
Jag frågade precis personalen till vanliga United-loungen (det var två receptionister inblandade i samtalet) om statusen för förstaklassloungen. Då sa de att den stängde 17:00 och man kom inte in med Thai förstaklassbiljett. Jag vet inte vad jag ska tro längre...
 

Senator

Moderator
Jag frågade precis personalen till vanliga United-loungen (det var två receptionister inblandade i samtalet) om statusen för förstaklassloungen. Då sa de att den stängde 17:00 och man kom inte in med Thai förstaklassbiljett. Jag vet inte vad jag ska tro längre...

Till min vetskap säljer inte United längre Global First biljetter, så det finns inte någon anledning att det skulle finnas en Global First lounge hellre. Jag gissar denna blir Polaris Lounge så småning om: Polaris Tracker - Mobile

Fram tills dess är det kanske enbart Global Service på egna bolaget som får använda den?
 
Nu har jag fått klarhet i vad som gäller angående United's förstaklasslounge i London. Loungen finns fortfarande, men det är inte en förstaklasslounge längre och man MÅSTE ha hög status inom United's frequent flyer program för att komma in, det räcker inte med en Star Alliance förstaklassbiljett längre.
 

BCflyer

Medlem
När jag åkte med familjen från Sydney till BKK i First för ett år sedan blev vi hänvisade till Air New Zeeland biz lounge. Vi gick i stället till Singapore Air och dom sa men ni är ju First och släppte in oss i den delen. Där var vi helt själva.
 
Toppen