Senaste nytt

Flygplatser med "öppna" Star Alliance förstaklasslounger?

Som jag har förstått det (rätta mig om jag har fel) så har flygplatserna i London (Heathrow), Los Angeles (LAX) och Tokyo (Narita) Star Alliance förstaklasslounger som man får komma in i oavsett vilket Star Alliance-flygbolag man flyger i förstaklass med. Finns det fler flygplatser som har sådana "öppna" Star Alliance förstaklasslounger?
 

Senator

Moderator
Som jag har förstått det (rätta mig om jag har fel) så har flygplatserna i London (Heathrow), Los Angeles (LAX) och Tokyo (Narita) Star Alliance förstaklasslounger som man får komma in i oavsett vilket Star Alliance-flygbolag man flyger i förstaklass med. Finns det fler flygplatser som har sådana "öppna" Star Alliance förstaklasslounger?

Menar du lounger som drivs av Star Alliance eller flygbolag med First Class som har First Class lounger?

Jag tror du menar båda, och svaret är enklare andra vägen: var begränsas jag?
Lufthansa/Swiss FCT/FCL
Singapore Private Room
Delvis Thai i BKK

På rak arm kan du komma in med First Class biljett:
United och Singapore London
Singapore, ej Private room, Singapore
Star Alliance Paris
Asiana, Seoul
United, Singapore, Thai Hong Kong

Jag är osäker var Singapore har kvar sina First Lounger annars om dessa finns kvar i Taipei, KUL, MEL, och SYD.
 
Menar du lounger som drivs av Star Alliance eller flygbolag med First Class som har First Class lounger?
Ja, jag menar båda, dvs det spelar ingen roll om det är Star Alliance eller ett Star Alliance-flygbolag som driver förstaklassloungen, men alla med en Star Alliance förstaklassbiljett ska vara välkommen in i loungen.
 

flum

Medlem
Menar du lounger som drivs av Star Alliance eller flygbolag med First Class som har First Class lounger?

Jag tror du menar båda, och svaret är enklare andra vägen: var begränsas jag?
Lufthansa/Swiss FCT/FCL
Singapore Private Room
Delvis Thai i BKK

På rak arm kan du komma in med First Class biljett:
United och Singapore London
Singapore, ej Private room, Singapore
Star Alliance Paris
Asiana, Seoul
United, Singapore, Thai Hong Kong

Jag är osäker var Singapore har kvar sina First Lounger annars om dessa finns kvar i Taipei, KUL, MEL, och SYD.
Vi har även den ”fantastiska” first-loungen i Peking.
 
Toppen