Senaste nytt

Flygplatsen i Sälen

Axxo

Medlem
Billigt... jag hade helt missat att TUI flyger till Sälen, jag var inne på hemsidan och såg att de flyger från ARN och MMX under deras kommande sportlov, 798 kr t&r är ju löjligt billigt, och betydligt roliga än 8h i bilen...

Det blir att hålla utkik inför påsklovet om de gör copy-paste på detta upplägg.

Håller med dig! 500 kr för en t&r från GBG är inte fel :) Bussen från flygplatsen in till Stöten (15 min) var dock inte billig... 460 kr för t&r per person.
 

Axxo

Medlem
[GALLERY=][/GALLERY]

Göteborg - Sälen med TUI.

Cirka 30 pers.

250 kr per väg ink bagage.

Flygtid: cirka 44 min
Lite fler bilder:

Parkerad Luxair :)
 

Attachments

  • F6E92234-8E51-4280-8B6B-69AB2C4DC45E.jpeg
    F6E92234-8E51-4280-8B6B-69AB2C4DC45E.jpeg
    83,7 KB · Visningar: 346
  • BFF95C0C-8CD1-4243-B42E-57799491FD49.jpeg
    BFF95C0C-8CD1-4243-B42E-57799491FD49.jpeg
    61,3 KB · Visningar: 339
  • 065C0D5B-BCA7-4BC8-9F6C-9466157BC0BD.jpeg
    065C0D5B-BCA7-4BC8-9F6C-9466157BC0BD.jpeg
    76,3 KB · Visningar: 349

011430121

Medlem
Under nästa säsong från och med den 13 januari 2022 kommer Alsie Express flyga två avgångar per vecka torsdagar och söndagar mellan Sønderborg som ligger på södra Jylland och Sälen,
Resande från Danmark landar vid lunch på torsdagarna och hem på söndagen går flyget sen eftermiddag från Sälen.

Linjen vänder sig även till resenärer från norra Tyskland

Trevligt om flygplasten får trafik efter den magra säsongen 2020-2021, samt att investeringen visar sig vara riktig.

Källa: Dagens Infrastruktur
Ny flyglinje från danska Sønderborg till Scandinavian Mountains Airport - dagensinfrastruktur

Alla som rest på CPH har nog lagt märke till Alsie Express maskiner där de star vid A gaterna
 
Sitter och kollar flyg till Sälen över jul. Ser att Bra börjar flyga från den 21 dec. Vet man hur det blir med SAS? Eller är inte den tidtabellen släppt? Jag kan du söka på Sälen i sökningen på hemsidan, men får inga träffar.

Flyget helst med SAS, men om de inte kommer flyga kanske det är lika bra att plocka Bra-biljetterna direkt. :)
 

Hachans

Medlem
Sitter och kollar flyg till Sälen över jul. Ser att Bra börjar flyga från den 21 dec. Vet man hur det blir med SAS? Eller är inte den tidtabellen släppt? Jag kan du söka på Sälen i sökningen på hemsidan, men får inga träffar.

Flyget helst med SAS, men om de inte kommer flyga kanske det är lika bra att plocka Bra-biljetterna direkt. :)

Det beror nog helt hållet på om de får kontrakt med någon av skidresearrangörerna.
 

011430121

Medlem
Sitter och kollar flyg till Sälen över jul. Ser att Bra börjar flyga från den 21 dec. Vet man hur det blir med SAS? Eller är inte den tidtabellen släppt? Jag kan du söka på Sälen i sökningen på hemsidan, men får inga träffar.

Flyget helst med SAS, men om de inte kommer flyga kanske det är lika bra att plocka Bra-biljetterna direkt. :)
Vill minnas att SAS kommer att flyga från CPH och någon av de jyllændske destinationerna.
 

mha321

Medlem
Vill minnas att SAS kommer att flyga från CPH och någon av de jyllændske destinationerna.
CPH och AAL enligt både Wikipedia och flygplatsens egen hemsida.

Edit: cph från 21 Dec, aal från 14 jan. I båda fallen fram till 10 mars. Båda är laddade och vad jag kan se bokningsbara åtminstone i appen.
 
Last edited:
Vill minnas att SAS kommer att flyga från CPH och någon av de jyllændske destinationerna.

CPH och AAL enligt både Wikipedia och flygplatsens egen hemsida.

Edit: cph från 21 Dec, aal från 14 jan. I båda fallen fram till 10 mars. Båda är laddade och vad jag kan se bokningsbara åtminstone i appen.

Tack, då vet jag.
Då låter sannolikheten från Arlanda som ganska låg :-(
 
Toppen