Senaste nytt

Flygplan med i På Spåret

agehall

Medlem
Är det radio-nämnden granskningsorganet heter? Det är ju skandal att de så öppet diskriminerar deltagare! Undrar om man kan hänvisa till någon EU-bestämmelse och ifall vi kan få ersättning för att ha blivit utsatta för denna undermåliga produktion!? ;)
 

Jacob

Medlem
Fick äntligen tid att se avsnittet via SVT Play.

Lag 1's plan A var ju inte helt självklart. Sedan vet jag iofs att Novair bara flyger med Airbus flygplan, men ändå.
Får väl också klaga på att det fanns modeller från flygbolag som inte längre finns.

Och så till frågorna...

Fråga 1. Någon som känner igen flygbolagsloggan på Lag 1's Boeing? Vilket flygbolag? Finns ej längre...

Och fråga 2. I vilka fyra städer mellanlandade den första svenska charterflygningen på väg från Bromma flygplats till Mallorca?

Två rätta svar ger tre poäng, ett rätt svar ger ett poäng... ;)
 

GOTATH

Medlem
Är det inte Falcon Air som är på lag 1:s Boeing? Har ett minne att jag flög med dem till PVK någon gång på 90-talet...
 

Najk

Medlem
Fråga 1. Någon som känner igen flygbolagsloggan på Lag 1's Boeing? Vilket flygbolag? Finns ej längre...

Jag har för mig att den vänstra är Novairs gamla logga. Den högra är Falcon Air som körde post med 737QC på nätter och pax på dagarna.
QC står för Quick Change, där de under 1h kan omvandla planen från fraktverison till ett passagerarplan.
 
Toppen