Senaste nytt

Flygplan krockade på Arlanda vid taxning mot gate

Traveller

Medlem
Man kan ju tänka sig, att eftersom dom kom till Arlanda efter varandra, att ena piloten tog fel på call name och därför hamnade vid fel gate... Sun express har en flotta på 28 plan. De flesta 737 av nyare slag.
 

jth

Medlem
Jag råkade faktiskt vara ute på Arlanda i morse när det hände och såg när de två Sunexpress kärrorna taxade in, även om jag inte då såg att de tog i varandra. De stog längst ute på B-piren på T5 och den ena kom troligen lite för tight i svängen när den skulle taxa in.
Trist för de som hade tänkt sig att komma iväg till Turkiet på solsemester idag...
 

jth

Medlem
Har Pax:en kommit i väg ännu?

Enligt avgångstabellen på arlandas hemsida är avgången till Antalya försenad till 04:00 i natt och Izmir försenad till 02:50. Jag såg när de checkade in, var mycket barnfamiljer. Kan inte vara nåt vidare kul att sitta hela dagen på arlanda och vänta.
 

Dr. Miles

Expert
Enligt avgångstabellen på arlandas hemsida är avgången till Antalya försenad till 04:00 i natt och Izmir försenad till 02:50. Jag såg när de checkade in, var mycket barnfamiljer. Kan inte vara nåt vidare kul att sitta hela dagen på arlanda och vänta.

När har Arlanda blivit som flygplatser i Mellanöstern?:rolleyes:
 
Toppen