Senaste nytt

Flygning med Thai gav inga poäng till SAS, rätt eller fel?

Per N

Medlem
Fick detta svar, det är antagligen så långt man kommer från gold-mailen utan att det eskaleras.


@Per N : Om Thai har samma struktur så är det inte så konstigt om du inte fick poäng för din biljett p.g.a uppgradering via TG Orchid(eller vad det nu heter).
Det låter som att vi fått svar på frågan. Thai har antagligen samma princip som SAS.

Provat att retro-claima den för att få poäng till Thais program?
Jag ska prova att efterregistrera flygningen till Thai istället.

Tack alla ni som svarat. Hur klarade man sig i livet innan man hittade till BC? :)
 

Per N

Medlem
Nu till det märkliga, gjorde en exakt likadan weekend till Bangkok med Thai förra helgen, Q-klass båda vägarna och uppgradering med poäng från Thai på hemresan. Denna gång fick jag in poängen till SAS. Med andra ord, det är inte helt klarlagt vilka regler som gäller.
 

AABack2ARN

Medlem
Nu till det märkliga, gjorde en exakt likadan weekend till Bangkok med Thai förra helgen, Q-klass båda vägarna och uppgradering med poäng från Thai på hemresan. Denna gång fick jag in poängen till SAS. Med andra ord, det är inte helt klarlagt vilka regler som gäller.

Det är kanske inte regelverket som är problemet utan att de som applicerar uppgraderingen kan göra det på många olika sätt... Och något av sätten leder till att man kan uppgradera sig och få poängen dit man vill. Således är nog kunskapen man ska ha med sig att om det är "livsviktigt" att få poängen till exempelvis SAS bör man låta bli att uppgradera sig med Thai-poäng. (Gäller troligen andra flygbolag också.)
 

OnlyAFool

Medlem
Hej!
Jag har en liknande fråga som jag tror kan passa in i den här tråden. Jag har bokat en codeshare bokning, flygningen sker med THAI, men är bokad på SAS hemsida, med SAS flightnummer. När jag checkar in och får boardingkortet, kommer jag där kunna se vilken bokningsklass som jag får på Thai? Och på sådant sätt kunna kolla hur mycket poäng(om jag får några) jag får. Eller kommer det bara stå den bokningsklass som SAS kör med?
 

jumbooze

Medlem
Nu till det märkliga, gjorde en exakt likadan weekend till Bangkok med Thai förra helgen, Q-klass båda vägarna och uppgradering med poäng från Thai på hemresan. Denna gång fick jag in poängen till SAS. Med andra ord, det är inte helt klarlagt vilka regler som gäller.
Har läst om flera som spelat på Thais uppgraderingslotteri, vissa uppgraderar award och får ombokat till "riktig" poänggivande klass medans andra uppgraderar och hamnar i "award" klass och får 0.
 
Toppen