Senaste nytt

Flygning med Thai gav inga poäng till SAS, rätt eller fel?

SNIFF

Medlem
Bara för att minska min egen förvirring. :)

Du bokade en Thai (TG) Q-klass, ej code share?
Du uppgraderade den med TG-miles?
Försöker tjäna poäng till SK?
Dök den upp i din SK-profil som 0 poäng?
Nekades du poäng när du försökte kreditera den genom formuläret, eller mailade du dem direkt?
 

Per N

Medlem
Bara för att minska min egen förvirring. :)

Du bokade en Thai (TG) Q-klass, ej code share?
Du uppgraderade den med TG-miles?
Försöker tjäna poäng till SK?
Dök den upp i din SK-profil som 0 poäng?
Nekades du poäng när du försökte kreditera den genom formuläret, eller mailade du dem direkt?
I den här branschen är det svårt att inte bli förvirrad :)

Ja, biljetten var bokad direkt med Thai i Q-klass, ej code share. Japp, uppgraderad med TG-miles. Registrerade mitt EB.nr på Thais hemsida via manage my booking för intjäning till SAS. Jag kollade aldrig i SAS-appen men efter sträckan ARN-BKK dök 5200 poäng upp på mitt SAS konto, dock finns inte hemresan synlig med noll poäng. Först gick jag via SAS formulär för efterregistrering av poäng och fick avslag. Därefter mailade jag guldsupporten som i sin tur skickade ärendet vidare till någon avdelning för efterregistrering.
 

Dr. Miles

Expert
I den här branschen är det svårt att inte bli förvirrad :)

Ja, biljetten var bokad direkt med Thai i Q-klass, ej code share. Japp, uppgraderad med TG-miles. Registrerade mitt EB.nr på Thais hemsida via manage my booking för intjäning till SAS. Jag kollade aldrig i SAS-appen men efter sträckan ARN-BKK dök 5200 poäng upp på mitt SAS konto, dock syns inte hemresan med noll poäng. Först gick jag via SAS formulär för efterregistrering av poäng och fick avslag. Därefter mailade jag guldsupporten som i sin tur skickade ärendet vidare till någon avdelning för efterregistrering.
En annan fråga.
Var båda THAI flygningar bokade i Q klass?
Numera kan man kombinera olika bokningsklasser på utresan och på hemresan.

Ifall du var bokad i THAI V eller W klass får du inga poäng till SAS EuroBonus.
 

anjak

Medlem
Men det är goddag yxskaft svar.
Punkt 2.8 hänvisar ju att man inte kan kreditera en och samma flight till flera bonusprogram.
Jag tolkar det så att om du till exempel har ett Aegean guld kan du inte samla poäng till eurobonus samtidigt som du använder förmånerna från Aegean, tex lounge eller som i det här fallet använt poäng från TG för att uppgradera resan.
 

SNIFF

Medlem
Fick detta svar, det är antagligen så långt man kommer från gold-mailen utan att det eskaleras.
Hos SAS EuroBonus fungerar det så att om du använder EuroBonuspoäng för att uppgradera en resa så kan du endast tjäna in EuroBonuspoäng också. Du kan då alltså inte tjäna in poäng med ett annat lojalitetsprogram. Hur det fungerar hos Thai kan jag tyvärr inte svara på så i det fallet får jag hänvisa dig till att ta kontakt med Thai.

@Per N : Om Thai har samma struktur så är det inte så konstigt om du inte fick poäng för din biljett p.g.a uppgradering via TG Orchid(eller vad det nu heter).
 
Toppen