Senaste nytt

Flygning med SAS MD-87 till Bryssel (pics)

Tockstew

Medlem
Klockren rapport!

Trist med attityden från personalen! Se nedan min take på ovanliga passagerare i Business etc.

Apropå service....ni ska se minen när man glider in i Businesskabinen med hela la famiglia i släptåg hehe. Jag kan se hur det riktigt kryper i personalen som antagligen redan funderar på hur många menande blickar, arga tillrop mm de ska behöva få från övriga passagerare pga oss...det är alltid lite konstlat stelt tills de ungefär efter en timme inser att vi inte kommer att innebära några bekymmer. SAS besättningar borde ta efter Qatar Airways där vi hittills har fått en sjukligt bra service de gånger vi åkt.

Tock
 

Jonas C

Medlem
Hallå gott folk, tack för era fina kommentarer. Är mycket glad att ni uppskattade läsningen.

@stewi: Det stämmer bra det, *G denna gång. Har faktiskt aldrig kommit in på en lounge som gäst, men jag gästar gärna någon ;)

Angående bemötandet från personalen så är det tyvärr ofta detsamma, både i lounge och incheckning. SAS har dock visat sig vara experter i service recovery, då personalen genast blir trevliga när de insett sitt misstag. Check-In agenterna på ARN är mycket trevliga att stå och småprata med. Överlag tycker jag att SAS gör ett bra jobb i att bemöta sina kunder. Rötägg finns tyvärr alltid, så det får man nog försöka leva med :)

@Marcus C: Jo MD-87 är de plan som kommer lämna flottan först, och lär sannolikt inte flyga igen. MD-82 har en stor del sålts till Allegiant Airlines i USA. Har även hört rykten om e.v tidigareläggning av pensioneringen. Skulle gissa att det beror mycket på när de leasade A320/738 kommer in till flottan. Misstänker även att dessa plan kommer ha de nya recaro stolarna, som man sedan flyttar över till A320 NEO när de levereras.
 

Bern

Medlem
Sedär, samma kärra jag åkte med CDG-CPH precis 2 veckor innan dig. För mig var det också debut och samtidigt möjligen sista gången på en MD87. Enbart glada miner på den flighten (förutom när jag drog huvudet i dörrkarmen vid ombordstigning...).
 

Dr. Miles

Expert
Tack Jonas C för en utförlig rapport och fina bilder som alltid.
Jag mötte tyvärr också en dansk sur besättning ombord på flight från Bejing i går. Alla andra besättningar(både unga och gamla) var trevliga.
 

Roger J

Medlem
Vet inte om det är en kulturell grej och att vi svenskar missuppfattar den danska servicestilen. Men jag har till och med kommit på mig själv att välja flyg mellan CPH och ARN där den utförs med svensk besättning baserad på ARN (går att se på flightnumret). :rolleyes:
När det gäller skillnaden ut till Europa är ju flygtiderna mycket kortare från CPH, detta kan också göra att man generellt uppfattar crew baserad i CPH som mer stressad och ointresserad av att ge bra service?
 

Homer

Medlem
Tänk att en SAS lounge kan se så inbjudande ut!
Som motpol har vi de som lyckas ta foton som får 1:a klass lounger att se ut som
matsalen i ett ryskt fängelse.

Det är just denna eländiga, redan välbetalda danska personal, som tycker att
de har alldeles för lite betalt för det arbete de uträttar.
 
Toppen