Senaste nytt

Flyglinje(n) Västerås-Visby i sommar

Rutten nedlagd.

Hade du tänkt flyga från Västerås till Visby i sommar? Då får du tänka om.

Flygbolaget Flyglinjen sålde biljetter till turer mellan Västerås och Visby tre gånger i veckan mellan 30:e juni och 11:e augusti. Under Almedalsveckan skulle bolaget ha sex flygdagar i veckan från Västerås.
Nu ställs dock samtliga turer in. Flyglinjen meddelar att man inte längre har tillgång till det flygplan man hade tänkt använda och bolaget har inte hittat något ersättningsflyg. Passagerare som köpt biljett kommer nu att få pengarna återbetalda.


Flyget ställs in - Västerås - www.vlt.se
 

Palazzi

Medlem
Är inte två veckor innan avgång det flygbolaget ska meddela passagerarna för att det hela ska räknas som helt och hållet normalt och enligt boken?

Jo, rent tekniskt. Men att man saknar flertalet flygplan borde man ju lämpligt känna till en tid innan.... De måste ju ha vetat/anat att de inte skulle kunna flyga alla dessa linjer redan för ett tag sedan. Eller så var det kanske så att man verkligen trodde sig få plan nog att betjäna alla linjer som lagts ned, men det låter aningen otroligt...

Så länge folk får tillbaka pengarna får man väl dock vara nöjd, detta händer ju ibland med flygbolag....

Hade själv tänkt testa linjen, men får bli SAS istället.
 

Agö

Medlem
Så länge folk får tillbaka pengarna får man väl dock vara nöjd, detta händer ju ibland med flygbolag....

Håller till viss del med men problemet återstår ju dock i att finna ett nytt flyg (till ett rimligt pris) vilket kan vara nog så svårt till Visby under den aktuella perioden. Vi snackar ju Almedalsveckan och "Stockholmsveckorna".
 

twiggs

Medlem
Jo, rent tekniskt. Men att man saknar flertalet flygplan borde man ju lämpligt känna till en tid innan.... De måste ju ha vetat/anat att de inte skulle kunna flyga alla dessa linjer redan för ett tag sedan. Eller så var det kanske så att man verkligen trodde sig få plan nog att betjäna alla linjer som lagts ned, men det låter aningen otroligt...

Det handlar om ett flygplan som saknas, inget flertal. Officiellt utåt är det kommunikationsproblem mellan flygplansägaren och ledningen, jag tror å andra sidan att det handlar om andra bekymmer. Eftersom Flyglinjen precis nyligen bytt ägare så kan det säkert vara så att man helt enkelt glömt att se över flygplansleasingen för de korttidskontrakt det är frågan om.

Hur otroligt det än låter, researrangör utan flygbolag skulle känts som mig själv utan en arm! :)
 

Palazzi

Medlem
Håller till viss del med men problemet återstår ju dock i att finna ett nytt flyg (till ett rimligt pris) vilket kan vara nog så svårt till Visby under den aktuella perioden. Vi snackar ju Almedalsveckan och "Stockholmsveckorna".

Bara att hoppas att man har avbokningsbart hotell... Det är ju inte direkt billigt under "Stockholmsveckan" så mycket pengar som brinner inne annars. Hade nog varit lagom irriterad om jag förlorat 6.000SEK för ett hotell när flyget ställs in (även om det är mitt fel att boka en sådan "hotell-rate"). Tyvärr är det då bara att bita i det sura äpplet....
Båt från Stockholm är väl nödlösningen.
 

Agö

Medlem
Det handlar om ett flygplan som saknas, inget flertal. Officiellt utåt är det kommunikationsproblem mellan flygplansägaren och ledningen, jag tror å andra sidan att det handlar om andra bekymmer. Eftersom Flyglinjen precis nyligen bytt ägare så kan det säkert vara så att man helt enkelt glömt att se över flygplansleasingen för de korttidskontrakt det är frågan om.

Hur otroligt det än låter, researrangör utan flygbolag skulle känts som mig själv utan en arm! :)

Samma "bolag".

http://www.businessclass.se/ovriga-flygbolag/11045-flyglinjen-laegger-tva-linjer.html
 
Toppen