Senaste nytt

Flyger hand baggage only, ba erbjuder sig bjuda på incheckat bagage - skall man acceptera?

jsn

Medlem
Hurra! Jag och mamma kom iväg till London. Luciakonserten var minst lika bra som den brukar! Mycket kvalitetstid utöver det!
Men i morgon åker vi hem igen till Landvetter. Vi åker på hbo-biljetter. Idag fick jag mail från ba att de bjuder på checkat gods pga fullt flyg... Är detta något vi bör acceptera? Eller är det 'bara' skrämselpropaganda från ba sida? Jag har ingen status hos dem. Både mamma och jag har var sin kabinväska plus var sin liten väska.
 

mischadee

Medlem
Bara att acceptera. Funkar jättebra. Gå bara till angiven disk som står i mailet så slipper ni släpa på väskorna och kan ta med er större förpackningar med vätskor hem. Supersmidigt.
 

jsn

Medlem
Empirisk studie, sample size = 1, gav följande resultat:
* Planet var helt fullt
* Vi checkade in de större väskorna, vet inte hur många andra som gjorde detsamma innan de kom fram till gate och brygga.
* Det stod ca 30-40 väskor i bryggan, alla taggade med riktiga, utskrivna åkband
* Det fanns säkert plats för ett tiotal av dessa väskor i facken ovanför stolarna. Dock hade inte alla väskor fått plats.
* fick bussgate på GOT så det blev inte särskilt lång väntetid vid bandet innan väskorna kom dit.
 
Toppen