Senaste nytt

Flygbolagen som har Married segment

MartinH

Medlem
Stötte på detta på Brussels Airlines nu och en telefonagent bekräftade att det var married segments som ställde till det. Vill boka OPO-BRU-CPH. Blir tvungen att välja 5 tim byte på BRU istället för 2 tim fast det finns tillgänglighet på det senare flyget från OPO. Detta i Y-klass, 500€ för enkel resa... :(
 

jumbooze

Medlem
Stötte på detta på Brussels Airlines nu och en telefonagent bekräftade att det var married segments som ställde till det. Vill boka OPO-BRU-CPH. Blir tvungen att välja 5 tim byte på BRU istället för 2 tim fast det finns tillgänglighet på det senare flyget från OPO. Detta i Y-klass, 500€ för enkel resa... :(
Var det billigare tur och retur? vaska returen?
Jag skulle försöka med standby på BRU-CPH om du inte har väska att checka in.
 
  • Gilla
Reactions: pep

lillemannen

Medlem
Är det någon som snabbt kan se om det är married segment mellan CPH-LHR-AUH med Etihad A380 i Business för 3 personer i mitten av januari?
Jag hittar bara för två personer i appen.
 

toer00

Medlem
Iofs länge sedan någon uppdaterade denna tråd..Men jag vill bara förmedla att Ethiad har skruvat åt rejält både vad gäller mariried segment och även s.k. churning (boka om flera ggr).

Har bokat STO-CDG-AUH-MLE på en deal som EY har i business (betald i W -klass). CDG medför A380 men också 9 timmars väntan i Paris... Jag bokade denna för att ha den säkrad..Men idag hittade jag STO-FRA-AUH-MLE med bara drygt 2 timmar i Frankfurt, sagt som gjorde bokade av STO-CDG-AUH-MLE och bokade in STO-FRA-AUH-MLE (SK som feeder på bägge).

Problemet vara bara att jag bokade först FRA-AUH-MLE och sedan feeder med SK, STO-FRA, resultat lev att EY diskret påpekade at detta var en ogiltig bokning... All bokning måste utgå från ”Point Of Origin”...:(. Så blev tvungen att gå in boka av STO - MLE via FRA och åter boka in STO-MLE via CDG igen. Men nu kom det en varning om s.k. Churring (repitativa ändringar i syfte att hålla platser mm) om dessutom ett ”föreläggande” om köpa ut biljetten ASAP...Allt detta trots att STO-FRA resp STO-CDG inte är married (FRA/CDG - AUH - MLE) däremot married hela vägen! :cool:

Så man får vara bo sin vakt numera, även bolag som inte flyger till oss har nu börjat med äktenskapsförord mm så att även anslutningar (gäller samma biljett) med andra bolag ingår i married segments plus att mer än 3 försök att ändra bokning till något bättre då uppstår churning...
Verkar om det lyser desperation ur EY:s ögon? :rolleyes:
 
Last edited:
Toppen