Senaste nytt

Flygande ministrar

henrik l

Medlem
En kompis som arbetade inom staten då flög till Pyongyang med Choson Minhang/Air Koryo.
Han fick fotografera maten och bifoga bilden med reseräkningen för att slippa skatta för "maten".

Snacka om ett system som skapar falska behov. Jag gissar att det var ett antal personer som avlönades för skapa denna högprioiterade samhällsnytta för våra skattepengar:rolleyes:
 

Alf

Medlem
Jag håller helt med Mona Sahlins motiv till sin "lyxklass". Att köpa den billigaste biljetten för en tjänsteresa är enligt min mening korkat. Är jag ute i jobbet skall jag ha en flexibel biljett som medger ändringar, jag kan ju behöva åka hem snabbt om något händer familjen.

Jag gjorde i mina yngre dagar en resa i ekonomi med KLM till LAX och hamnade i mittraden på en fullsatt 747 bredvid en kraftig dam på ena sidan och ett barn på andra sidan. Inte en chans att läsa in och förbereda kommande möten. Det var bara att trösta sej med GT men det var ett djäkla jobb att kliva över alla för att gå på muggen.

Efter det vägrade jag att sätta min fot i ekonomiklass på en tjänsteresa utanför Europa.
 

nilsson

Medlem
Det är en arbetsmiljöfråga. Säg åt handels att deras medlemmar ska sitta i kassan 10 timmar i streck ett par gånger i veckan.
 

agehall

Medlem
Suck, vinklingen som Expressen *BORDE* ha haft är ju "Varför valde du inte en bättre produkt?" snarare än att försöka få SAS Business till någon slags lyxklass.

I övrigt håller jag med föregående talare, Mona har helt rätt i sin argumentation. Dock tycker jag man kan ifråga sätta vad folket som åkte Economy skulle med för. De lär ju vara helt väck när de kommer fram och inte göra så mycket nytta. Hellre skicka rätt folk i "lyxklass" så att de kan jobba och vara alerta när de kommer fram än att skicka en överdådig deligation billigt som sedan inte lyckas uträtta något.
 

Valley

Medlem
Jag gjorde i mina yngre dagar en resa i ekonomi med KLM till LAX och hamnade i mittraden på en fullsatt 747 bredvid en kraftig dam på ena sidan och ett barn på andra sidan. Inte en chans att läsa in och förbereda kommande möten. Det var bara att trösta sej med GT men det var ett djäkla jobb att kliva över alla för att gå på muggen.

Eller London - Asien med några +130Kg i sätena bredvid som med säkerhet inte duschat på en vecka
 

taxvalp

Medlem
Artikeln om Monas resande är från 2006... Då fanns ju den gamla SAS-necessären i Business och planen var fräschare så lite mer lyx än i dag var det åtminstone!
 
Toppen