Senaste nytt

Flyga Pegasus Airlines till Turkiet

PYRZ

Medlem
Sabiha Gokcen flygplats(SAW) ligger ca 4 mil bort från Taksim i centrala Istanbul.
Avståndet är nästan samma nivå som mellan Stockholms Centralstation och Arlanda flygplats men det tar betydligt längre tid att åka mellan Sabiha Gokcen flygplats-Taksim än mellan Stockholm C-Arlanda.

Helt korrekt. Men de 4 milen brukar ta lite längre tid än Stockholm Central - ARN :) Inget tåg så man får åka bil/taxi eller ta bussen och det kan ta hur lång tid som helst beroende på trafik.. Det tog mig 2 timmar att ta mig in till Taksim en gång...
 

Jonas C

Medlem
Känns som att jag begår en stor synd här, men kikar efter enkelbiljetter till Istanbul i vår och Pegasus är det enda vettiga alternativet då TK vill ha hutlösa priser för enkelbiljetter. Någon som har flugit Pegasus från Arlanda och kan berätta om upplevelsen? Är det lika mycket kaos om inte värre än när man flyger TK från ARN, och erbjuder de Passbook boardingkort så att man slipper köa på flygplatsen?
 

PYRZ

Medlem
Känns som att jag begår en stor synd här,
Agree. Stor synd är rätt ord. Vad håller du på med? :p

Har åkt med Pegasus en gång för många år sen BEY-SAW-ARN och det var ingen kaos direkt. Allt kostar ju extra, i stil med Norwegian, så du kan inte förvänta dig så mycket.

Har inte du några M&S poäng att bränna? ;)
 

Jonas C

Medlem
Agree. Stor synd är rätt ord. Vad håller du på med? :p

Har inte du några M&S poäng att bränna? ;)

Vill åka till Dubai med M&S poäng. Från ARN kostar det 24500 i Business, medan det bara kostar 17500 om man utgår från Istanbul. Vill även stanna några dagar i Istanbul, så då är man tvungen att boka två separata biljetter då de inte tillåter stopover på enkelbiljetter ;)
 
Toppen