Mediana
Medlem
Rad 30 för hela sällskapet är ju guld värt (no pun intended!).
Haha .. vilken tur då att det finns folk (eller i alla fall jag) som inte alls vill sitta på rad 30. Gillar inte alls den platsen
Rad 30 för hela sällskapet är ju guld värt (no pun intended!).
Jag flyger ihop ett EBD privat, förra året blev det 9 longhaul, 7 med SAS och 2 med Star Alliance. Total kostnad ca 35k, med star alliance var det business, med SAS go och plus. Uppgraderade en del flighter med poäng/cash via plusgrade också. Utöver detta gjordes ett 10-tal resor inom Europa.Hej!
Jag har alltid rest en del privat (max 1-2 inrikes med jobbet) men aldrig tänkt alliancemässigt när jag bokat tidigare. Senaste året framförallt har jag blivit mer och mer medveten och kommer nu att lägga "alla" mina flyg med framförallt SAS till dom långtflygande destinationerna (Hong Kong, LA mfl)
Funderar på att uppgradera mitt Amex Premium till Elite och kommer genom detta behålla mitt EBG(nuvarande har jag fått) utan större problem eller så behåller jag Premium och flyger mina 4 long haul flights som jag brukar och på så sätt bli EBG. Jag räknar med att få in ca 20.000 mer poäng om jag har Elite istället för Premium, är det värt att byta kort då?
Brukar även flyga 1-2 kortresor som tex London under året.
Känns inte som att jag kommer flyga in ett EBD oavsett och då kanske ett Elite kort är "bortkastat"?
Ni här på forumet som framförallt/enbart flyger privat som mig, hur tänker ni? Bokar ni 3000kr resor till Hong Kong och flyger 2-3st per år som semestrar och får ert EBG?
Finns det någon som flyger in EBD på detta vis?
Du har rätt rent generellt! Men det kan finnas minst en riktigt bra anledning, nämligen att "säkra upp" en större mängd poäng som annars skulle förfalla.Det kan vara värt att satsa på EBG genom privat resande, men att sträva efter ett EBD genom privat resande ger inget mervärde - "been there done that"!
Du har rätt rent generellt! Men det kan finnas minst en riktigt bra anledning, nämligen att "säkra upp" en större mängd poäng som annars skulle förfalla.