Senaste nytt

Flyga första klass med partner och barn i ekonomi?

Jag har läst någonstans att kvinnor i större utsträckning väljer yrke efter intresse eller för att självförverkliga sig själva medan män oftare väljer jobb efter lön. Om det stämmer så är det väl inte helt fel med separat ekonomi och var och en får välja hur de vill resa? Hur man gör med barnen är dock en annan femma...
 

AABack2ARN

Medlem
Det har aldrig hänt mig att en av oss blivit uppgraderad men inte den andra. Om det skulle ske tror jag frun skulle få min plats därframme (eller så skulle jag tacka nej). Har dock blivit nedgraderad en gång och då fick frun behålla sin plats i C medan jag led längst bak i planet. Det vill man ju inte gärna utsätta sin bättre hälft för...

Har svårt att tänka mig att jag skulle köpa en biljett i C till mig och en biljett i Y till frun i första läget. Barn har vi inga så det problemet är inte aktuellt.
 

EBGGOT

Medlem
Den som vågar på det upplägget har bevisligen snällare partner än jag har ....

Jag hade blivit sushi bitar om jag ens vågade föreslå upplägget!

Och btw flyger jag gärna jämte min familj men ogärna jämte kunder och leverantörer!
 
Last edited:

palmen

Moderator
Om jag var på affärsresa betald av jobbet i C och familjen vill med på samma resa ser jag inte problemet med att de åker i economy om det är enda alternativet att de ska kunna åka med. Jag har i alla fall inte 60k extra att lägga ut på 3 biljetter i businessclass.

Om man däremot åkte på gemensam semester där allt betalas privat skulle jag se det som uteslutet att åka i olika kabiner.
 

Jonas C

Medlem
Det är samma som om mannen stannar på ett 5-Stjärnigt hotell i New York medan hustrun endast har råd med ett 2-stjärnigt hotell och bor där under resan.
Låter som en lite skev jämförelse då man oftast kan ta med en extra person i rummet utan att det kostar extra, medan man får tvärnej om man försöker sitta två på en Business Class stol. Sen handlar det bara om ett par timmar på ett flygplan, kontra flera dagar på ett hotell.
 
Toppen