Senaste nytt

Flyg och andra transportsätt till Phu Quoc, Vietnam

MartinH

Medlem
Efter förmaning av @jerixon så startar jag denna tråd ;)

Det finns charter med direktflyg från Stockholm.
Vietnam Airlines, VietJet och Jetstar flyger inrikes, från SGN, HAN och några andra ställen. Oftast väldigt billigt inrikes i Vietnam. Dock är det som @pep säger ofta tidtabellsändringar här, jag har haft det flera gånger på Vietnam Airlines och VietJet.
Bangkok Airways flyger direkt från BKK. Trevligt flygbolag, men de är ganska dyra för att vara i den här regionen.
AirAsia flyger från KUL (inte varje dag dock). Oftast mycket billigt, mitt favorit "lågprisbolag" i regionen.
China Southern flyger från CAN.
Det har ganska länge stått på http://star-alliance.innosked.com/ att Asiana flyger från ICN, men det stämmer tyvärr inte.
Personligen önskar jag att det skall komma direktflyg från HKG, eller nån annan av SAS destinationer i Asien.

Det går att åka båt också :)
Tog mig till ön förra gången med båt, tog ca 2.5 timmar med båten "Superdong II", trevligt! (gjorde en resa Saigon-Mekond deltat-Phu Quoc) Och flög sen med "Vietjet" tillbaka till Saigon.
 

Tonton

Medlem
Efter förmaning av @jerixon så startar jag denna tråd ;)

Det finns charter med direktflyg från Stockholm.
Vietnam Airlines, VietJet och Jetstar flyger inrikes, från SGN, HAN och några andra ställen. Oftast väldigt billigt inrikes i Vietnam. Dock är det som @pep säger ofta tidtabellsändringar här, jag har haft det flera gånger på Vietnam Airlines och VietJet.
Bangkok Airways flyger direkt från BKK. Trevligt flygbolag, men de är ganska dyra för att vara i den här regionen.
AirAsia flyger från KUL (inte varje dag dock). Oftast mycket billigt, mitt favorit "lågprisbolag" i regionen.
China Southern flyger från CAN.
Det har ganska länge stått på http://star-alliance.innosked.com/ att Asiana flyger från ICN, men det stämmer tyvärr inte.
Personligen önskar jag att det skall komma direktflyg från HKG, eller nån annan av SAS destinationer i Asien.

Det går att åka båt också :)

Grym sammanställning!

Nu väntar jag bara på att @jerixon ska boka en semester hit så att jag kan erbjuda mig själv som resesällskap :)
 

Anders R

Medlem
Sitter på Salinda Resort [GALLERY=][/GALLERY]nu kanonställe kan rekommenderas.. Vi åkte Turkish hittade 3 bonusplatser under höstlovet till Saigon. Blev Vietjet dagen efter vi landat till Phu Quoc vågade inte boka samma dag. Allt funkade fint med dom vår tidtabell ändrades med 30 min en månad innan avfärd.
 

Attachments

  • E2E026FC-301F-42A4-AD8B-B70BD146619A.jpeg
    E2E026FC-301F-42A4-AD8B-B70BD146619A.jpeg
    61,5 KB · Visningar: 123

jerixon

Medlem
Jasså du vill friåka på radisson rewards igen ja......
vi får väll se vad tomten kommer med :p haha

Jag har länge varit peppad på Vietnam och länderna runt om, men det har inte riktigt funnits tid.
Men som sagt har jag kikat på ett besök under nästa år och kommer då troligen flyga via fastlandet för några dagars stopp :)

Grym sammanställning!

Nu väntar jag bara på att @jerixon ska boka en semester hit så att jag kan erbjuda mig själv som resesällskap :)
 
Toppen