Senaste nytt

Flyg inställt - har jag verkligen fått business i nya bokningen?

Mikael S

Medlem
Vereinigung Cockpit strike action announced for short and medium haul flights on 09.09.2015
The Vereinigung Cockpit has announced strike action for short and medium haul flights from/to Germany on Wednesday, 09.09.2015 between 00:01 and 23:59.
Lufthansa regrets any inconveniences caused and will do its best to keep possible disruptions to a minimum.

Flights operated by Lufthansa Group Airlines Germanwings, Air Dolomiti, Swiss and Austrian Airlines are not affected by any strike actions.
 

palmen

Moderator
Vid strejk så har man inte rätt till någon ersättning mig veterligen, det går väl som extraordinära omständigheter.
 

AABack2ARN

Medlem
Den kostnaden borde du kräva in men kanske inte bry dig så hårt om de svarar med Nein! Lyckas du så är det ok :)

P.S. För övrigt borde du försöka få till en plats som är ensam. Din plats är kanon om du har platsen bredvid dig ledig annars blir du lite inklämd.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Johanna

Medlem
Fast du får flyga Business! Kanske en bra nog kompensation trots allt?
Jag hade business även innan. Tyckte det var så långt bak med 14 så jag undrade om jag blivit nedgraderad. Försökte få upp mig till First men hon bara skrattade. Men jag sa att jag var villig att betala med poäng. Då sa hon att det var fullt redan. Jag tror helt enkelt inte att hon visste hur on skulle göra för hon var tvungen att fråga om allt. Jag var stressad av att få i ordning på allt annat runt omkring och orkade inte tjafsa för att få till det.
 
Toppen