Senaste nytt

Fly Premium (genom SAS EuroBonus World MasterCard Premium)

agehall

Medlem
Fast jag kan ALDRIG bekräfta min Fly Premium, endast AMEX 2-4-1. Innebär det att det inte finns några platser med Fly Premium?
Finns det platser så finns det, oavsett vilken rabatt du försöker använda. Så det låter mer som att SAS inte tycker du har den Fly Premium status du tror du har.
 
Fast jag kan ALDRIG bekräfta min Fly Premium, endast AMEX 2-4-1. Innebär det att det inte finns några platser med Fly Premium?
Om du är inloggad ska den automatiskt vara laddad och räknas av på det totala poängpriset när du valt dina flighter du vill boka. Om din flypremium förmån inte syns när du klickar på "du har erbjudanden" så måste du nog kontakta sas för att fråga varför det inte är kopplat till din profil. Ser allt uit som det ska om du loggar in på SAS Eurobonus Mastercard "mitt kort" och kikar på fliken "Euronbonuspoäng"?

Det har inget att göra med om det finns platser eller inte. FlyPremium har inga egna biljetter för bokning, det är endast en poängrabatt på awardbiljetter.
 

famhanssons

Medlem
Finns det platser så finns det, oavsett vilken rabatt du försöker använda. Så det låter mer som att SAS inte tycker du har den Fly Premium status du tror du har.
Ringde till SAS och de bekräftade att jag har högsta status på Fly Premium. Det som var intressant var att han nämnde att de strular ibland men att man då bör boka med full poäng så kan de sedan fixa rabatten.

Menar du att du inte kan välja att du vill använda Premiumrabatten? Valet görs på samma plats som 2-4-1 rabatten väljs.
När jag ska välja rabatt går det bara att välja AMEX. Klickar jag på Fly Premium så blir inte "Bekräfta" knappen blå, dvs denna rabatt går inte att använda.
 

Canadien

Medlem
Jag lånar denna tråd.
Har inte lyckats hitta var jag bokar med Fly Premium längre. Tidigare gick man högst upp på sidan men nu fattar jag inte längre. Någon vänlig själ som kan hjälpa en gamma man?
Bokade nyss en via Android och rabatten lades till automatiskt utan att behöva klicka på den gråa bannern som säger "rabatter o erbjudanden finns"
 
Bokade nyss en via Android och rabatten lades till automatiskt utan att behöva klicka på den gråa bannern som säger "rabatter o erbjudanden finns"
Samma för mig. Problemet är dock att systet inte stödjer att applicera rabatten om man väljer olika kabinklasser på ut- och hemresan. I dessa fall får man ringa in och få den avdragen.
 

Berglund

Medlem
När jag ska välja rabatt går det bara att välja AMEX. Klickar jag på Fly Premium så blir inte "Bekräfta" knappen blå, dvs denna rabatt går inte att använda.
Vad krångligt du gör det! Rabatten är automatiskt förvald. Prova att boka för en person SAS Plus exempelvis ARN-MMX en vecka framåt i tiden. Då ska du se att så fort du klickat på Plus resan hem igen, dvs har en tur och retur, då uppdateras också priset.

Du kan inte mixa klasser själv, Go, Plus, Business, för det klarar hemsidan inte av. Då får man boka det som går och sedan ringa in för hjälp. Numera verkar de dock ta ut bokningsavgift även om det är fel på hemsidan.
 

palmen

Moderator
Vad krångligt du gör det! Rabatten är automatiskt förvald. Prova att boka för en person SAS Plus exempelvis ARN-MMX en vecka framåt i tiden. Då ska du se att så fort du klickat på Plus resan hem igen, dvs har en tur och retur, då uppdateras också priset.

Du kan inte mixa klasser själv, Go, Plus, Business, för det klarar hemsidan inte av. Då får man boka det som går och sedan ringa in för hjälp. Numera verkar de dock ta ut bokningsavgift även om det är fel på hemsidan.
Det går väl att mixa klasser via classic sidan, eller är det något jag drömt?
 
Toppen