Fly Premium (genom SAS EuroBonus World MasterCard Premium)

Diskussion i 'Kreditkort' startad av Dr. Miles, 1 Juni 2017.

1. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Summerat så räknar den din totala poänginkomst från alla typer av poängintjäning senaste 12 månaderna och din nivå bestäms utifrån det varje månad. Du får det med andra ord direkt baserat på vad du fått in senaste 12 månaderna.

2. Buffon

Buffon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Så om min månad som står närmast på tur att bli månad 13 innehöll väldigt många poäng så blir det ett hårt slag mot bonusen?
    Om jag skulle vilja boka en resa med avresa om 8 månader så får jag använda min bonus/status vid bokningstillfället, det spelar ingen roll att statusen är borta vid avresan?

3. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Exakt så, den 13e månadens intjäning försvinner.
    Du kan boka så länge du har rabatten och då i teorin boka en resa 11 månader fram i tiden.

Buffon gillar detta.
  4. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är alltid status vid bokningen som gäller.

När du har nått en viss nivå så behåller du den i 12 månader innan du flyttas ner. Varje gång dina 12 senaste månader innebär att du uppfyller kraven för en viss nivå så "nollställs" räkneverket för status, och börjar om på 12 månader igen.

Buffon gillar detta.
  5. Hafermann

Hafermann Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Din nivå beräknas på din totala EBintjäning de senaste 12 månaderna. Dvs i aug räknas 17/08 - 18/08 och i okt 17/10 - 18/10. Det innebär att nivån kan förändras månad för månad. Det är inte bara de poäng du tjänar via MC Premium som ligger till grund, utan alla EBpoäng.

MC har ingen värvningsmöjlighet.

Buffon gillar detta.
  6. comfytravel

comfytravel Medlem

Tycker bokningsflödet är rätt meckigt/buggigt för Fly Premium.

Jag har ~400k poäng och nått Fly Premium Business-nivån +200k som jag vill bränna på en C open-jaw ARN-LAX med hemresa från SFO. Hittar inga biljetter dock i princip oavsett datum. Jag vill dra i sep eller okt men kollade även mars/april 2019 och samma avsaknad av tix.

Hjälper SAS kundtjänst till med att boka en sån resa över telefon, ev mot lämplig betalning? Hur ser man vilka säten som faktiskt finns tillgängliga vilka datum, kanske ExpertFlyer?

7. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  8. Andreas Ekman

Andreas Ekman Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är samma biljetter för alla inom EuroBonus.
    Det finns inte andra eller fler biljetter för fly premium. Så du slåss om populära biljetter med alla inom EuroBonus, amex 2-4-1, vanliga EuroBonus bokningar utan rabatt, fly premium och alla andra bolag som också kan boka platserna.

Gus, Jane Insane, comfytravel och 2 andra gillar detta.
  9. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    SAS släpper bara två stolar per avgång till awards i Business, och på dessa avgångar går de åt inom 0-3 dagar. De släpps 330 dagar innna så häng på låset.
    Framåt Nov/Dec brukar de släppa lite extra platser för våren, så håll även koll 90-120 dagar innan avresa.

Gus, palmen, Berglund och 2 andra gillar detta.
  10. Buffy

Buffy Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ringde SAS idag och ändrade om en bokning (SFO-CPH) på min fru och ena barnet till Business (som släpptes i går kväll) från plus , var inga problem. Kunde också flytta vår infant från min bokning (revenue) till deras bokning så jag kan buda på uppgradering. Hoppas den går igenom annars får familjen flyga bussiness och jag plus.

johan_fbg, Mattias Holmén, LSH och 5 andra gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!