Fly Premium (genom SAS EuroBonus World MasterCard Premium)

Diskussion i 'Kreditkort' startad av Dr. Miles, 1 Juni 2017.

1. mha321

mha321 Medlem

"bara"

Fidde och gjohansson gillar detta.
  2. NotRyan

NotRyan Medlem

Det är ju bara 10 hyror, som inte nödvändigtvis behöver vara onödiga heller :D

Gus, jumbooze, Canadien och 1 annan gillar detta.
  3. DavveP

DavveP Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej! Jag har bokat en resa redan på poäng (100 000) (Bis) men går nu upp i högsta nivån, dvs 40 000 poäng billigare mot idag med Fly Premium. Om jag avbokar befintlig adward resa, dyker sen upp igen på direkten för ombokning? Eller kan man ringa Guldservice? Någon som haft liknande situation?

4. mha321

mha321 Medlem

Om du avbokar den är det definitivt *inte* säkert att den kommer tillbaka så det är klart riskfyllt.

Huruvida det går att applicera fly premium i efterhand kan jag inte svara på. Med Amex brukar det väl bara gå om man faktiskt hade voucher vid bokningstillfället, men det kan vara annat med flu premium.

DavveP och Jakob Österberg gillar detta.
  5. seat56f

seat56f Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det finns ingen som helst garanti att de kommer tillbaka om du avbokar. Du kan testa att boka om däremot. Eventuellt kan det räcka att ändra en anslutning för att trigga omräkning av priset (aldrig testat) och går det att göra online behöver du nog inte ens betala en avgift...

Gus, DavveP och Jakob Österberg gillar detta.
  6. Flixflex

Flixflex Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej

Jag har bokat open jaw Shanghai och hem tokyo i SAS business med denna rabatt. Jag funderar på att ringa och boka Lufthansa first på shanghai-benet. Tappar då rabatten förstås på detta ben, men vet någon vad som händer med priset på hemresan?

7. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Priset räknas om för hela resan och rabatten försvinner. Smartast är annars att göra om biljetten till en enkelbiljett hem från NRT och boka utresan i First som en enkelbiljett. Då har du i alla fall rabatten på hemresan.

KennethL gillar detta.
  8. mankse

mankse Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Och vad är poängkostnaden för en enkel i First? Blir det verkligen billigare så?

9. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    kolla på SAS hemsida. Eller räkna 190k gånger 0.6

Antar att du inte har en amexvoucher att byta ut flypremium mot.

10. Buffon

Buffon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Funderar på att skaffa Mastercard Premium.
    Har idag Amex Premium.

Inne på SAS hemsida, klickar på kreditkort, alla deras olika kort kommer upp. På mastercard så står det så här:

BERÄKNA DIN FLY-PREMIUM NIVÅ:
    58499 intjänade poäng, 41501 poäng kvar till nästa nivå.
    Detta får du:

• 1 Bonusresa i SAS Plus för priset av SAS Go i Skandinavien
    • Obegränsat antal bonusresor i SAS Plus till priset av SAS Go i Europa

Det jag inte får:
    • Obegränsat antal bonusresor i SAS Plus till priset av SAS Go i Världen
    • Obegränsat antal bonusresor i SAS Business till priset av SAS Go i Världen

Min fråga blir då, om jag nu skaffar Mastercard Premium, varför får jag tillgång till 2 av 4 olika Fly premium varianter trots att jag precis blivit medlem? Andra frågan, är det intjäning kalenderår så att jag har dessa förmåner över hela 2019 också eller när upphör dom? Jag får 10 000 poäng direkt och sedan 12 000 poäng som är statusgrundande om jag använder kortet regelbundet? Inga värvningar på mastercard?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!