Senaste nytt

Fly Premium (genom SAS EuroBonus World MasterCard Premium)

gneken

Medlem
Leden om detta redan tagits upp i tråden, men har någon varit med om följande(?):

Man försöker boka en bonusresa.
Man har giltigt fly premium till april 2019
Man har valt MC premium i erbjudande-boxen på sas.se
Ändå dras ordinarie poäng (90k istället för 60k)

Vad gör man åt detta?
Väljer jag AmEx-vouchern istället dras rätt antal poäng (45k)

Behöver boka typ NU!

Någon som vet?

Antar att du försöker boka i två olika klasser, plus och business.

Boka då genom classic sidan så ska det bli rätt.
 
Classic verkar funka fint.
Tack för tipset!

Hur länge ligger biljetterna man har reserverat i en bokning som "upptagna" innan dom blir bokningsbara igen?

Alltså... jag har valt biljetter, gått vidare till betalning men gått tillbaka för att ändra en sak.
När släpps dom för bokning igen?
5-10 minuter?
Eller har jag haft sån otur att dom tagits framför ögonen på mig?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Mr Planning

Medlem
Tänkte boka en bonusresa till min bättre hälft och hennes väninna till Hong Kong

Första gången jag gör det så tack på förhand!

Finns SAS + på vägen ut, Business på vägen hem, total pris blir då 120K ,stämmer det? (business kostar alltså lika mycket som SAS +?)

Vad händer om det dyker upp C stolar innan avfärd?

Vet systemet om automatiskt att jag är berättigad till "fly premium" ? (har över 200K poäng)

Sedan en offtopic fråga, nytt pass beställt och borde komma innan avfärd, men i värsta fall så räcker det väl med 1 Månad giltighetstid i Hong Kong?
 

ekf

Medlem
Tänkte boka en bonusresa till min bättre hälft och hennes väninna till Hong Kong

Första gången jag gör det så tack på förhand!

Finns SAS + på vägen ut, Business på vägen hem, total pris blir då 120K ,stämmer det? (business kostar alltså lika mycket som SAS +?)

Vad händer om det dyker upp C stolar innan avfärd?

Vet systemet om automatiskt att jag är berättigad till "fly premium" ? (har över 200K poäng)

Sedan en offtopic fråga, nytt pass beställt och borde komma innan avfärd, men i värsta fall så räcker det väl med 1 Månad giltighetstid i Hong Kong?
120k poäng för två personer med Fly Premium longhaul låter rätt. Om du har högsta nivån av Fly Premium så betalar du lika många poäng oavsett kabinklass, välj således den högsta tillgängliga. Dyker det upp bättre platser innan avresa så kan du ändra din bokning.
När jag bokat med Fly Premium så har rabatten applicerats automatiskt på nya hemsidan.
 
Irriterande nära :)
 

Attachments

  • F3355F5F-1C3F-4D24-9487-9DBBBC47C2D0.jpeg
    F3355F5F-1C3F-4D24-9487-9DBBBC47C2D0.jpeg
    53 KB · Visningar: 390

Berglund

Medlem
@Canadien Jag hade gärna tagit 60% rabatt på First, tyvärr heter ju kortet ”SAS Eurobonus...” och FlyPremium är ett rent SAS påhitt. Men visst hade det varit synnerligen trevligt?! :)
GOUPb3j.jpg


GOUPb3j

rUxb7Zr
 

Attachments

  • 8BE18C40-3EA2-457B-8E4C-AE27815B510C.jpeg
    8BE18C40-3EA2-457B-8E4C-AE27815B510C.jpeg
    42,6 KB · Visningar: 353
Last edited:
Toppen