Senaste nytt

Fly Premium (genom SAS EuroBonus World MasterCard Premium)

Dr. Miles

Expert
Eftersom barnpriset är 50% av ordinarie, dvs en rabatt, så är det inte troligt att det går att kombinera med Fly Premium. Men det vore ju intressant om någon kan testa och bekräfta.
Om man ska åka två personer i business till övriga världen, behöver man då alltså dra in 400.000 Eurobonuspoäng på 12 månader? Jag ser inget om antal personer i tabellen, så jag antar att det är 200.000 poäng per biljett.
Det står "obegränsad".

Om man har en (eller flera) 2-4-1 vouchers, finns det egentligen någon fördel med Fly Premium (om vi pratar flyga business och max 2 personer)? Förstår självklart fördelen om man använt sina vouchers och man har ett bra poänginflöde :)
Bokar man en bonusresa som består endast med SAS/Wideroe flighter, kan det vara fördelaktigt att använda Fly Premium istället för Amex 2-4-1 voucher (vilket man kan använda till Star Alliance award också).
 

IT-snubben

Medlem
Eftersom barnpriset är 50% av ordinarie, dvs en rabatt, så är det inte troligt att det går att kombinera med Fly Premium. Men det vore ju intressant om någon kan testa och bekräfta.
Om man ska åka två personer i business till övriga världen, behöver man då alltså dra in 400.000 Eurobonuspoäng på 12 månader? Jag ser inget om antal personer i tabellen, så jag antar att det är 200.000 poäng per biljett.

Nej, du behöver ha samlat mer än 200.000 poäng under det senaste året för att komma upp i den nivån att du får nyttja FlyPremium i avseendet att boka Business för Go-pris till övriga världen.
 
Vad jag tycker är märkligt är att de inte villkorat att poängen ska vara intjänad via Mastercard.
Som jag läser det kan man handla för 10 kr/månad för att få de 1000 baspoängen, och handla allt annat på AmEx för att nå upp i nivåer som räcker för att få utnyttja bonusen.
Eller missar jag något?
 

Impendill

Medlem
De 200.000 poängen man ska ha samlat ihop de senaste 12 månaderna för att få förmånen att boka Flypremium; Spelar det någon roll hur man fått in dessa poäng eller måste det vara med intjäning på det nya kortet?

En anna fråga som jag inte hittar svaret på; Om jag har ett befintligt SAS MC, kan jag uppgradera till det nya premiumkortet och även få välkomstbonus om 10.000 poäng efter 3 köp?
 
De 200.000 poängen man ska ha samlat ihop de senaste 12 månaderna för att få förmånen att boka Flypremium; Spelar det någon roll hur man fått in dessa poäng eller måste det vara med intjäning på det nya kortet?

En anna fråga som jag inte hittar svaret på; Om jag har ett befintligt SAS MC, kan jag uppgradera till det nya premiumkortet och även få välkomstbonus om 10.000 poäng efter 3 köp?
De 200.000 poängen måste inte ha tjänats in via Mastercardet, du kan lika gärna få ihop poängen via amex (eller andra partners).
 

taxvalp

Medlem
sas.png

Verkar funka fint för mig. Testade med en vuxen och ett barn ovan som någon undrade över. I nästa steg när man går vidare med bokning är mitt namn förvalt och ej ändringsbart, verkar alltså inte gå att boka åt någon annan.
 

Dr. Miles

Expert
Visa bifogad bild 64659
Verkar funka fint för mig. Testade med en vuxen och ett barn ovan som någon undrade över. I nästa steg när man går vidare med bokning är mitt namn förvalt och ej ändringsbart, verkar alltså inte gå att boka åt någon annan.
Vid sökning av bonusresor finns det en kryssruta där det står "Eurobonus medlem reser".
Om du kryssar bort den rutan, kan du fortfarande se rabatten efter du har valt flygningarna?
 
Toppen