Senaste nytt

Fly Premium (genom SAS EuroBonus World MasterCard Premium)

Canadien

Medlem
Jag förstår inte dem här "Fly Premium" resorna - vad skall det vara bra för? Jag har 3st "2-4-1" vouchers, en som kanske brinner inne. ca 500 000 poäng och en spend på 500k. Är inte "2-4-1" det man skall lägga sina poäng på ?
Jo, FlyPremium använder man lämpligen när man har slut på Amex-vouchers. Just nu mitt i pandemin är värdet på FlyPremium lite begränsat då de flesta som du sitter på vouchrar och högar av poäng.
 
Ok, så i mitt fall med höga poäng och 3 vouchers så kanske Fly Premium inte är något för mig. Är det inte bättre att spara sina boäng till nästa år man får 2-4-1 vouchers istället??
 

palmen

Moderator
Ok, så i mitt fall med höga poäng och 3 vouchers så kanske Fly Premium inte är något för mig. Är det inte bättre att spara sina boäng till nästa år man får 2-4-1 vouchers istället??
Jag nyttjar aldrig vouchers på sas bokningar, dör använder jag FlyPremium. Resor med andra bolag i Star Alliance, det är där vouchers gör störst skillnad.

Betala 50k poäng med voucher för sas business eller 60k poäng med FlyPremium är väldigt liten skillnad.
Åka First på star alliance för 100k poäng med voucher istället för 200k ordinarie pris, där har du den stora vinsten.
 
Jag förstår inte dem här "Fly Premium" resorna - vad skall det vara bra för?

En fördel är att eftersom man kan använda obegränsat antal Fly Premium-resor, så behöver man inte känna att man måste hushålla med dem. Jag har bokat ett flertal Fly Premium bonusresor inrikes i Sverige eller inom Europa, något sådant skulle jag aldrig slösa bort en 2-4-1-voucher på, de sparar jag till interkontinentala resor i business.
 
Jag förstår inte dem här "Fly Premium" resorna - vad skall det vara bra för? Jag har 3st "2-4-1" vouchers, en som kanske brinner inne. ca 500 000 poäng och en spend på 500k. Är inte "2-4-1" det man skall lägga sina poäng på ?
Man vill ju inte bränna en 241 på SAS Plus inom Europa, när man kan boka en långresa till Sydamerika för 50% med vouchern.
 
Vet ni om Coop poäng konverterade till EB poäng räknas in i årsunderlaget som ligger som grund för nivåbestämningen? Har blivit lite färre poäng under pandemin och behöver planera hur jag ska behålla 200k nivån efter februari 2022
 

Johnnyboy

Medlem
Tidigare har det gått att få fram sin rullande 12 månadersperiod avseende intjänade eurobonuspoäng. Men jag lyckas inte hitta detta på sas.se.
Någon som har tips på ett smart och smidigt sätt få fram uppgifterna. Sitter och funderar på om det kanske börja bli dags att uppgradera sitt MasterCard igen
 

eddo

Medlem
Tidigare har det gått att få fram sin rullande 12 månadersperiod avseende intjänade eurobonuspoäng. Men jag lyckas inte hitta detta på sas.se.
Någon som har tips på ett smart och smidigt sätt få fram uppgifterna. Sitter och funderar på om det kanske börja bli dags att uppgradera sitt MasterCard igen
Det är via SAS MC du ser det, under Eurobonus-fliken i appen. Om det nu inte går att få fram enkelt på SAS sida också, men i så fall är det något jag missat.
 
Toppen