Senaste nytt

Fly Premium (genom SAS EuroBonus World MasterCard Premium)

Oliver Khan

Medlem
Hej, hur snabbt efter att man avbokat en bonusresa syns den på sas hemsida igen?

Behöver avboka två fly premium enkelresor arn-lax, lax-cph för att sedan försöka boka om till en arn-lax t/r. Kan man göra det själv genom att först avboka eller måsta man ringa till sas?
 

pqvst

Medlem
Hej, hur snabbt efter att man avbokat en bonusresa syns den på sas hemsida igen?

Behöver avboka två fly premium enkelresor arn-lax, lax-cph för att sedan försöka boka om till en arn-lax t/r. Kan man göra det själv genom att först avboka eller måsta man ringa till sas?

Jag hade ringt SAS. Tror inte det finns någon garanti att en avbokad award blir tillgänglig igen.
 

LSH

Medlem
Hej, hur snabbt efter att man avbokat en bonusresa syns den på sas hemsida igen?

Behöver avboka två fly premium enkelresor arn-lax, lax-cph för att sedan försöka boka om till en arn-lax t/r. Kan man göra det själv genom att först avboka eller måsta man ringa till sas?

Om de kommer tillbaka så gör de det utan fördröjning. Men det är som sagt farligt det där. Jag hade bokat lax-arn och sedan ringt in och ändrat den första till en enkel arn-lax. Ja du får "böta" 12k poäng per person, men så hade jag gjort. Förutsätter också att du har 72k poäng över.

Edit: Att lägga på en anslutning CPH-ARN är förstås ett alternativ också. Blir billigare.

Edit2: Inser nu att du också vill gå från 2 pers till 1, men det bör gå via telefon.
 
Last edited:

MartinH

Medlem
Hej, hur snabbt efter att man avbokat en bonusresa syns den på sas hemsida igen?

Behöver avboka två fly premium enkelresor arn-lax, lax-cph för att sedan försöka boka om till en arn-lax t/r. Kan man göra det själv genom att först avboka eller måsta man ringa till sas?
Om resan är långt fram i tiden, typ feb-mars 2022, så är min erfarenhet att platserna garanterat kommer tillbaka. Om det inte är en fullkomligt livsviktig resa så hade jag bokat av och bokat om.
 
En fråga om poängöverföringar här. Jag vet att det funkar att föra över från Coop till Eurobonus och få dem att räknas in i de poäng som krävs för att nå de olika gränserna på Fly Premium. Hur funkar det med att föra över poäng från Amex MR till Eurobonus, räknas de också in? Någon som har testat?
 

Once56

Medlem
Bokat ARN-ORD t o r, avresa slutet av september, business med MC fly premium-rabatt. Denna resa lär knappast bli av som läget är nu. Min fundering är: går den att omboka/skjuta fram i tiden med bibehållen rabatt, trots att jag har ”halkat ner” från högsta rabattstegen sedan bokningen gjordes? Omsättningen på Mastercardet har minskat väsentligt under pandemin :(
 
Toppen