Senaste nytt

Fly Premium (genom SAS EuroBonus World MasterCard Premium)

fcx

Medlem
Jepp, det verkar dock funka om det finns minst 5 st. platser. Då kan man boka 2 st. och det finns 3 st. kvar precis som förväntat.

Någon som vet om det går att komma runt ovan nämnda problem genom att boka via telefon (kundtjänst)?

Det går (har gått) via kundtjänst. Då måste man ha EB-nummer och kod till alla som ska boka, och göra allt på samma samtal. Inte säker på att man kan boka just 2-4-1 och flypremium vid samma samtal dock.
 

Homer

Medlem
Någon som lyckats boka om/ändra datum på en Fly Premium bokning de senaste dagarna?
Händer ingenting efter jag klickat på "bekräfta" , så har det varit 2 dagar.

(Det går väl att ringa, men det brukar bli så att om kundtjänst ändrar så kan
man aldrig mer göra det själv på nätet)
 

Robert flysas

Moderator
Någon som lyckats boka om/ändra datum på en Fly Premium bokning de senaste dagarna?
Händer ingenting efter jag klickat på "bekräfta" , så har det varit 2 dagar.

(Det går väl att ringa, men det brukar bli så att om kundtjänst ändrar så kan
man aldrig mer göra det själv på nätet)

Jag har bokat utan problem. De resor som jag fick ta bort har jag bokat med Fly premium nu. Det hoppade ur en gång men sen gick det. Classic sidan fungerar om det blir flera fel på rad.
 

Robert flysas

Moderator
Bokat om = ändrat datum på befintlig bokning, är det det du gjort?

Ja, gjorde det senast igår kväll med en bokning till Frankfurt. Allt fungerade som det skulle. Får du upp något meddelande vid ombokning eller är det så att det inte fungerar alls ? En gång var jag klar med bokningen men vid betalningen stod det att det var något fel, började då om och då fungerade det.
 

Homer

Medlem
Ja, gjorde det senast igår kväll med en bokning till Frankfurt. Allt fungerade som det skulle. Får du upp något meddelande vid ombokning eller är det så att det inte fungerar alls ? En gång var jag klar med bokningen men vid betalningen stod det att det var något fel, började då om och då fungerade det.


Det går bra att välja nytt datum men när (på nya sidan) händer inget när jag klickar på bekräfta
på classic får jag felmed. vid betalningen. (avgifter gått upp 10kr)
Jag provar vidare.
 

Robert flysas

Moderator
Det går bra att välja nytt datum men när (på nya sidan) händer inget när jag klickar på bekräfta
på classic får jag felmed. vid betalningen. (avgifter gått upp 10kr)
Jag provar vidare.

Vad märkligt, ja testa igen. Kan bero på att många är inne på sidan. Det skall fungera även om det tyvärr blir trögt eller fel. Keep trying. Lycka till.
 

Maja

Medlem
Försöker ändra en hemresa på en FlyPremium-bokning.

Någon som kan förklara för mig hur det kommer sig att EWR-GOT endast erbjuds i Plus, men det finns Business till såväl ARN som CPH från EWR?

Och ändra till Open Jaw går ej att göra online själv. Kan jag ens göra det och sedan lägga till min anslutning till Göteborg? Det finns poängbiljetter till ordinarie pris för anslutningen från såväl ARN som CPH.

Tips på hur jag bär mig åt för att få till en t&r i Businessclass GOT-EWR med utresa 12 eller 13 februari och hemresa 7 dagar senare?
 

Tonton

Medlem
Försöker ändra en hemresa på en FlyPremium-bokning.

Någon som kan förklara för mig hur det kommer sig att EWR-GOT endast erbjuds i Plus, men det finns Business till såväl ARN som CPH från EWR?

Och ändra till Open Jaw går ej att göra online själv. Kan jag ens göra det och sedan lägga till min anslutning till Göteborg? Det finns poängbiljetter till ordinarie pris för anslutningen från såväl ARN som CPH.

Tips på hur jag bär mig åt för att få till en t&r i Businessclass GOT-EWR med utresa 12 eller 13 februari och hemresa 7 dagar senare?

Jag hade liknande sist. Bokade CPH-ORD i business och ringde sedan in och la till ARN-CPH-benet.

Sökte jag ARN-ORD så hittade jag bara plus av någon anledning. Men löste sig som sagt med ett snabbt samtal!
 

Maja

Medlem
Jag hade liknande sist. Bokade CPH-ORD i business och ringde sedan in och la till ARN-CPH-benet.

Sökte jag ARN-ORD så hittade jag bara plus av någon anledning. Men löste sig som sagt med ett snabbt samtal!
Tack för svar. Då ska jag göra det också! :)

Edit: Och nu var alla platser borta. Så kan det gå... :oops:
 
Last edited:
Toppen