Senaste nytt

Fly Premium (genom SAS EuroBonus World MasterCard Premium)

JoNi

Medlem
Jag har precis kommit över 200.000 poäng och ska nu få boka bonusresa i ekonomi och få business.

När man läser hur man ska registrera resorna ska man välja business class och sedan ändras poängen per automatik.

Problemet för min del, om jag nu gör rätt, är att då jag tar business till USA och från USA så går det helt ok att ta utresan men sedan har jag för lite till hemresan för de båda resorna tillsammans blir ca 220.000 poäng och jag har ju "enbart" 200.000...

Måste man ringa någonstans eller gör jag helt enkelt fel? Det verkar ju vara så att det inte blir ekonomipoäng förrän efter jag gör bokningen så det blir ett litet moment22.
 

Tonton

Medlem
Det ska fungera automatiskt om du*:

1. Är inloggad
2. Väljer rätt sorts biljetter

Skicka gärna en printsreen på de biljetter du försöker välja så ska vi se om allting står rätt till.

F.ö så baseras inte FlyPremium på ditt saldo på kontot, utan snarare på din intjäning senaste 12 månaderna. Så att du "enbart" har 200 000 poäng har ingenting med saken att göra.

*Med betoning på 'ska' - men SAS hemsida är konsekvent inkonsekvent när det kommer till funktionalitet.


Edit: @FilipJ var i princip lika snabb som jag. Tur att vi svarade liknande :)
 

FilipJ

Medlem
Det verkar som att du inte hittat poängbiljetter, utan biljetter som säljs för poäng istället för pengar. Det systemet introducerade SAS ganska nyligen. Dessutom kan jag förtydliga att det är 200k poäng de senaste 12 mål som är gränsen, inte 200k poäng totalt. Och du bokar business och betalar samma poäng som för ekonomi - inte ”bokar ekonomi och får business”.
 
Toppen