Senaste nytt

Fly Premium (genom SAS EuroBonus World MasterCard Premium)

Jean-Pierre

Medlem
Eftersom många är ganska förvånade, så vill jag i förväg poängtera:
Nej, ingen som helst ändring i bokningen gjordes som skulle kunna trigga ombiljettering och därmed högre poängkostnad efter jag sagt upp kortet

Känns som SEB skickar en fil till SAS med månadens uppsagda premiumkort, och då scannas motsvarande EB-konton för kontroll... (?)
 
Varsågod, Ur kortets T&C:

"Med Premiumkortet får kontohavaren särskilda förmåner hos SAS. För att kunna utnyttja förmånerna krävs att Premiumkortet är giltigt vid tidpunkten för beställning av bonusresan såväl som vid genomförandet av bonusresan."

Jag kollade upp detta just eftersom jag åkte på efterdebitering av poäng...

Edit: länk
https://saseurobonusmastercard.se/doc/se/SAPI0W-sas-villkor-PM3002-SE.pdf

Därmed flaggar jag mig själv som extremt förvånad, enligt tidigare inlägg. Men det verkar onekligen vara så :/
Welp, jag får också göra bakåt! Tack @Jean-Pierre för att du delar med dig av erfarenhet!
 
Man kan ju säga up å kortet och sen skaffa det på nytt någon vecka innan resan och säga upp igen direkt efter resan.
De ber ju nästan om ett sådant beteende med det där i T&C.
Antar att det dom inte vill är att någon skaffar kortet enbart för att köpa en FlyPremium resa och sedan säga upp det och få tillbaka kortavgifter.
 

palmen

Moderator
Antar att det dom inte vill är att någon skaffar kortet enbart för att köpa en FlyPremium resa och sedan säga upp det och få tillbaka kortavgifter.
Så lär det ju vara, men antar att det är väldigt få som skulle göra på det sättet.
Nu öppnar de ju dock för att folk skaffar kortet och bokar, säger upp det och sedan skaffar det igen när det är dags att åka och dessutom spenderar 0 kronor på det hela och bara betalar för det i 1 månad 2 gånger. De som verkligen vill nyttja systemet lär ju inte ha några problem med detta scenario heller.
 
Så lär det ju vara, men antar att det är väldigt få som skulle göra på det sättet.
Nu öppnar de ju dock för att folk skaffar kortet och bokar, säger upp det och sedan skaffar det igen när det är dags att åka och dessutom spenderar 0 kronor på det hela och bara betalar för det i 1 månad 2 gånger. De som verkligen vill nyttja systemet lär ju inte ha några problem med detta scenario heller.

Jag tänker att det säkert inte funkar...?
1. Skaffar kortet i januari, betalar årsavgift
2. Bokar resa för utresa i december, betalar 60k istälelt för 100k.
3. Säger upp kortet, får tillbaka delar av årsavgiften.
4. Blir debiterad FlyPremiumrabatten jag tidigare erhöll. 40k.

Om jag sedan skaffar kortet innan avresa (i exempelvis november) lär jag inte bli krediterad rabatten för min redan bokade resa i december.
 

M.K

Medlem
Intressant information men jag måste bara säga att MC premium är det absolut sista kortet jag skulle avsluta med bibehållen högsta flypremium.

Årsavgiften är ju intjänad direkt med första bonusresan och i år har jag redan bokat tolv resor i C för GO priset. Många sköna poäng sparade för i sammanhanget beskedliga 1495sek.
 
Intressant information men jag måste bara säga att MC premium är det absolut sista kortet jag skulle avsluta med bibehållen högsta flypremium.

Årsavgiften är ju intjänad direkt med första bonusresan och i år har jag redan bokat tolv resor i C för GO priset. Många sköna poäng sparade för i sammanhanget beskedliga 1495sek.
Precis. Oslagbart kort för den ringa summan.
 

Zissou

Medlem
Jag har försökt leta men hittar inte svaret. Kan jag ringa diamondsupporten vid midnatt och be dom lägga till en hemresa på en flypremiumbokning eller sköts det bara av ordinarie kundservice?
 
Toppen