Senaste nytt

Fly Premium (genom SAS EuroBonus World MasterCard Premium)

mackan33

Medlem
Jag hoppades att något redan hade klurat ut det :oops:

I sas appen står det otydligt tycker jag.
Rubriken på poängkolumnen säger "Points for use" så därför är alla poängen på bilden poäng jag kan boka resor för. Men "Status Points" som man får från mastercardet ska jag väl inte kunna boka resor för?
Så enligt bilden, hur många poäng kan jag boka resor för? 3426 eller 4426 ?

Status poängen för Sas Amex Elite noteras också som "Status Points" som statuspoängen för mastercardet

Visa bifogad bild 92144
Statuspoäng från MC kan du inte boka något för. Skillnaden är Extrapoäng och Statuspoäng
 
J

Joakim Reinius

Guest
Jag hoppades att något redan hade klurat ut det :oops:

I sas appen står det otydligt tycker jag.
Rubriken på poängkolumnen säger "Points for use" så därför är alla poängen på bilden poäng jag kan boka resor för. Men "Status Points" som man får från mastercardet ska jag väl inte kunna boka resor för?
Så enligt bilden, hur många poäng kan jag boka resor för? 3426 eller 4426 ?

Status poängen för Sas Amex Elite noteras också som "Status Points" som statuspoängen för mastercardet

Visa bifogad bild 92144
Som jag förstått det (och det tar jag inte gift på) är att du kan använda 3426...
 
Sista förvirringen, dom "points for use" på profilsidan räknar dom med status points ? Eller måste jag räkna bort 24000 poäng för 24 månader med sas mc premium och 20000 poäng för sas amex elite ?


Untitled 2.png
 
Så vitt jag sett innan så är det den riktiga totalen på de poäng du faktiskt kan boka för som står där...

Får fixa DI genom webbshoppen och få 1000p och sen prova boka en resa i business till Pacific zonen med en amex voucher och se om de går , då vet jag ju med säkerhet :D

Tack för svaren :)
 
Sista förvirringen, dom "points for use" på profilsidan räknar dom med status points ? Eller måste jag räkna bort 24000 poäng för 24 månader med sas mc premium och 20000 poäng för sas amex elite ?


Visa bifogad bild 92146
Dom 106 522 poängen kan du flyga för eller köpa chokladbollar. ;)
Nästa rad där det är en stapel, points earned är status poäng som visar vilken nivå du är på.
 
Toppen