Senaste nytt

Fly Premium (genom SAS EuroBonus World MasterCard Premium)

mha321

Medlem
En kanske dum fråga men som jag känner är relevant.

Jag är EBG och tiden för resan jag tittar på ligger utanför sommarens undantag, ergo så borde mitt guld trigga här. Har nivå boka Go - res i Plus i hela världen.

Tittar på ett flyg till USA och det finns Go platser kvar men inga Plus. Om jag nu bokar i Go, vart hamnar jag i realiteten då?

I go.

Man måste explicit välja plus I bokningen för att få det. Och för det måste de finnas tillgängliga.
 
Om du bokar en Go-plats, kommer du att hamna i Go. FlyPremium-förmånen gäller alltså endast när det faktiskt finns Plus eller Business-biljetter att boka, då får du dem till lägre poängpris.

Om du är Eurobonus Guld eller inte påverkar inte situationen på flyget, däremot kommer du att ha förmåner på marken (incheckningskö, lounger, fast track där det finns).
Ahh tack för snabbt svar. ;) Jag trodde nog att det var som du skrev.
Jag har en biljett bokad i business dit i bakfickan, men vill gärna flyga över ett par dagar senare.
Men jag får tålmodigt invänta dag 120 & 90 och hoppas det händer ngt då. ;)

Även tack till er andra som hann svara i samma minut. Detta forum är helt amazing. :)
 

squeezen

Medlem
jag har ett gäng Qmiles på qatar airways jag vill använda men där finns inga platser just nu på ena hållet.
Om jag skulle boka T/R med fly premium t.ex till IAD.
Kan jag sedan cancellera ena hållet bara och behålla som one way award?

Antar att om svaret är ja, så måste jag ändå ringa in?
 

gjohansson

Medlem
jag har ett gäng Qmiles på qatar airways jag vill använda men där finns inga platser just nu på ena hållet.
Om jag skulle boka T/R med fly premium t.ex till IAD.
Kan jag sedan cancellera ena hållet bara och behålla som one way award?

Antar att om svaret är ja, så måste jag ändå ringa in?
Det borde inte vara några problem och du lär ju få ringa ja
 

danielhog

Medlem
jag har ett gäng Qmiles på qatar airways jag vill använda men där finns inga platser just nu på ena hållet.
Om jag skulle boka T/R med fly premium t.ex till IAD.
Kan jag sedan cancellera ena hållet bara och behålla som one way award?

Antar att om svaret är ja, så måste jag ändå ringa in?
Det går bra, fly premium gäller även på enkelresor.
 

ptotheg

Medlem
Ska till att boka min första FlyPremium nu. Inrikesresa med sonen. Är det korrekt uppfattat att denna bokning inte ger några baspoäng? Men det räknas som flighter till min EB-nivå?

Mvh
 

ekf

Medlem
Ska till att boka min första FlyPremium nu. Inrikesresa med sonen. Är det korrekt uppfattat att denna bokning inte ger några baspoäng? Men det räknas som flighter till min EB-nivå?

Mvh
Fly Premium kan bara appliceras på bokningar för bonuspoäng - de ger varken statusben eller intjänade poäng
 
Toppen