Senaste nytt

Fly Premium (genom SAS EuroBonus World MasterCard Premium)

gneken

Medlem
Okej, men inte Go och Plus/Buisness? (Bara kikat lite där jag inte hittade plus på hemvägen)
Jovisst, här ett exempel på Go till Peking och hem i business
913b007055a4d7fb99ceb688a9a6efec.jpg
 

Borje L

Medlem
Du får boka via classic.sas.se om du vill blanda klasser.

Däremot fungerar tydligen ombokningar via sas.se och FlyPremium när man blandar klasser. Jag bokade om en Plus/Plus till Biz/Plus häromdagen. CPH-ORD-CPH
 
En kanske dum fråga men som jag känner är relevant.

Jag är EBG och tiden för resan jag tittar på ligger utanför sommarens undantag, ergo så borde mitt guld trigga här. Har nivå boka Go - res i Plus i hela världen.

Tittar på ett flyg till USA och det finns Go platser kvar men inga Plus. Om jag nu bokar i Go, vart hamnar jag i realiteten då?
 
Jag är EBG och tiden för resan jag tittar på ligger utanför sommarens undantag, ergo så borde mitt guld trigga här. Har nivå boka Go - res i Plus i hela världen.

Tittar på ett flyg till USA och det finns Go platser kvar men inga Plus. Om jag nu bokar i Go, vart hamnar jag i realiteten då?

Om du bokar en Go-plats, kommer du att hamna i Go. FlyPremium-förmånen gäller alltså endast när det faktiskt finns Plus eller Business-biljetter att boka, då får du dem till lägre poängpris.

Om du är Eurobonus Guld eller inte påverkar inte situationen på flyget, däremot kommer du att ha förmåner på marken (incheckningskö, lounger, fast track där det finns).
 

JochenS

Medlem
En kanske dum fråga men som jag känner är relevant.

Jag är EBG och tiden för resan jag tittar på ligger utanför sommarens undantag, ergo så borde mitt guld trigga här. Har nivå boka Go - res i Plus i hela världen.

Tittar på ett flyg till USA och det finns Go platser kvar men inga Plus. Om jag nu bokar i Go, vart hamnar jag i realiteten då?

I Go. Du får den klass du bokar. Dvs. boka go res i plus är egentligen boka plus och betala för go.
 
Toppen