Senaste nytt

Fly Premium (genom SAS EuroBonus World MasterCard Premium)

Jag har "+200 000 SAS Plus/Business Världen - Obegränsat"som nivå på mitt Fly Premium. Hur blir det om jag ska boka en resa i Plus MMX-ARN-ORD, 80 000p eller 60 000p?

SAS hemsida visar 80 000p vid bokning men borde väl vara 60 000p med min nivå? Har försökt hitta i tråden här utan resultat och även i villkoren för SAS MC Premium. Ber om ursäkt om det varit uppe tidigare och jag helt enkelt missat det i sökningen.
Det ska vara 60 000.
Säker på att du är inloggad?
 

Crille81

Medlem
Det ska vara 60 000.
Säker på att du är inloggad?

Helt säker på jag är inloggad ja. Ändrar jag till CPH-ARN-ORD så stryks 80 000p över och visar 60 000p men inte om man väljer MMX-ARN-ORD. Märkligt men då får jag ringa och boka alternativt åka från CPH :) Tack för snabbt svar precis som vanligt!
 

Canadien

Medlem
Helt säker på jag är inloggad ja. Ändrar jag till CPH-ARN-ORD så stryks 80 000p över och visar 60 000p men inte om man väljer MMX-ARN-ORD. Märkligt men då får jag ringa och boka alternativt åka från CPH :) Tack för snabbt svar precis som vanligt!

Ring och boka, SAS IT funkar sisådär.
 

Borje L

Medlem
658D6618-8CFF-420C-97CD-05485A151B9E.jpeg
 
Hej, är inte helt säker på hur Fly Premium funkar.

Om jag fattat det rätt, om jag har tjänat mer än 50k eurobonus senaste året kan jag resa PLUS i Europa obegränsat men betala för GO.

Gäller detta även om jag bränner mina poäng på något?
Alltså måste jag ha innestående eller räcker det med att ha tjänat ihop?
Är det som Award-resor att tillgängligheten är lägre än för "vanliga" resor?

Thx!
 
En fråga till, kanske onödigt skapa en ny tråd tänker jag. Om jag ska med på en hotell stay som nån annan bokat och betalat, kan JAG visa mitt eurobonusnummer vid incheckning och få poäng (Radisson)? Personen som betalat bryr sig inte om poäng.
 
Toppen