Senaste nytt

Florida - marknad för ännu en SAS long haul?

Palazzi

Medlem
Sure, vilken linje ska de lägga ner?

De la ju ner Bangkok ett kort tag för att svara mot att Norwegian inte fick ett plan i luften ;) Så New York står väl på tur alltså....lite otippat:eek::p

Florida har ju ingen påbörjat ännu...så där är det jämnt skägg om vilken som inte alls kommer igång.

Men för att återgå till ryktet: Någonting är i görningen.... SAS lär ju inte bara råkar trycka dit en prick just i Florida på kartan.
 

agehall

Medlem
Ok, nu ska vi återvända till verkligheten. Hur långt innan något hände annonserades SFO? Att någon skulle råka peta ut en prick i Florida innan det annonserats låter ganska otroligt. Jag tror mer på att någon amerikan har utnyttjat sin ofantliga geografikunskap och petade in SFO i FL.
 

Alx

Medlem
Ok, nu ska vi återvända till verkligheten. Hur långt innan något hände annonserades SFO? Att någon skulle råka peta ut en prick i Florida innan det annonserats låter ganska otroligt. Jag tror mer på att någon amerikan har utnyttjat sin ofantliga geografikunskap och petade in SFO i FL.

Jag tror att du är inne på rätt spår... SFO, SFB, San Francisco, Sanford.... Det är mycket att hålla reda på!! ;) Jag tror dock att det lika gärna kan vara en svensk. Svenskar är ju generellt sett inte heller särskilt bra på geografin utanför den egna kontinenten.
 
Är det något som hänt i det här ärendet? Jag ser gärna ett direktflyg till Miami. Fort Lauderdale med Norwegian är förvisso en variant, men jag vill resa SAS....

mvh
Ulf
 

agehall

Medlem
Näe. Det här var mest spekulationer och det finns inget som tyder på att det var någon verklighet inblandat.
 

agehall

Medlem
Att det flygs mycket NYC-MIA är ingen hemlighet - många pensionärer bor halva året i florida och halva året någon annanstans. Det innebär inte att det finns underlag för ytterligare en linje dit från skandinavien.
 

fcx

Medlem
MIA är nog för mycket av en semesterdestination för att SAS ska vilja öppna plånboken och satsa. Finns andra städer i USA man kan tjäna bättre på (och där man dessutom inte har någon konkurrens).
 
Toppen