Senaste nytt

Flixbus till Arlanda

Nemo

Medlem
Lägg till att du måste köpa biljetten senast 15 min före ordinarie avgång; är bussen försenad till avgång, och du därför ändrar transportsätt, så är det du betalat icke återbetalningsbart.

Har du SL-kort är det ”gratis” att ta pendeltåget till Märsta och sedan buss 583.
 

jerixon

Medlem
Åkt det flera ggr innan de köpte Swedbus och vsr än billigare. Då kostade det 29kr enkel till Centralen :)
Även åkt från LKPG till Arlanda för 119 kr.
Det funkar bea oftast och har även nyttjat dem i Europa med gott resultat
 

MaLund13

Medlem
Har åkt många turer med FlixBus Göteborg - Linköping det senaste året och det fungerar nästan alltid bra. De gyllene dagarna då dessa resor kostade från 49 kr enkel resa är long gone, men jämfört med SJ och Bus4You är de fortfarande prisvärda.
 

Hachans

Medlem
Flixbus tillämpar samma prismodell som tåg och flyg. En lugn dag så kostar biljetterna mellan Uppsala/Arlanda-Stockholm men den dagen tågen står still pröjsar man 250+...
 

imartin

Medlem

Värt att nämna dock att Flygbussarna har betydligt fler avgångar, ger 100 poäng per 100 kr (via deras app) och poängen kommer alltid in några dagar efter man har köpt biljetten. Dock kostar biljetten dubbelt så mycket (99 kr enkel) som Flixbus lägsta pris. Men frågan är hur hållbart 49 kr priset är...

Just med tanke på att man verkligen vill vara säker på att det finns en ersättningsbuss snabbt om man ska till Arlanda så skulle jag personligt inte tycka att den lilla besparingen är värd riskerna med en aktör som har ibland bara en avgång i timmen.
 
Last edited:

Flyer722

Medlem
Värt att nämna dock att Flygbussarna har betydligt fler avgångar, ger 100 poäng per 100 kr (via deras app) och poängen kommer alltid in några dagar efter man har köpt biljetten. Dock kostar biljetten dubbelt så mycket (99 kr enkel) som Flixbus lägsta pris. Men frågan är hur hållbart 49 kr priset är...

Just med tanke på att man verkligen vill vara säker på att det finns en ersättningsbuss snabbt om man ska till Arlanda så skulle jag personligt inte tycka att den lilla besparingen är värd riskerna med en aktör som har ibland bara en avgång i timmen.



Däremot får inte arlanda bussen förseningar då start hållplats är stockholm.
 
Jag önskar att Flixbus börjar köra Malmö-Sturup också, det känns inte bra att betala mer för transporten till/från flygplatsen (Flygbussarna) än vad flygresan (WizzAir) kostar. Och flygbiljetten ger dessutom loungeaccess tillsammans med mitt Priority Pass.
 
Last edited:

JAONHA

Medlem
Start 25 juni

Bussarna avgår varje dag med start kl. 04:50 på morgonen från Gate 1 på Cityterminalen mot Arlanda; och kl. 06:00 från Arlanda mot Cityterminalen

Enkelbiljetter från 39 kronor FlixBus tillämpar dynamisk prissättning.Ju tidigare biljetten bokas desto billigare blir det. Priset på Arlandaturen är från endast 39 kronor

Gick inte att klistra in länken direkt...

Kod:
http://www.mynewsdesk.com/se/flixbus/pressreleases/flixbus-lanserar-ny-expresslinje-stockholm-arlanda-2888382
 
Toppen