Senaste nytt

Flera frågor om EB poäng och dess giltighetstid för awards

Viking75

Medlem
@Golfkillen,
mycket bra att veta inför kommande förfrågan till IF (har största möjliga reseförsäkring där).

Jag kanske även ska pröva att höra med Amex hur de ser på saken?
 
Om jag minns rätt så går det väl att ändra namn på en bonusresa, någon som vet? Då borde det åtm gå att ge bort alt sälja biljetterna.
 

palmen

Moderator
Om jag minns rätt så går det väl att ändra namn på en bonusresa, någon som vet? Då borde det åtm gå att ge bort alt sälja biljetterna.
Att ändra namn är inga problem, kostade 500 kronor när jag gjorde namnändring för någon vecka sedan.
Att sälja biljetten är väl dock emot villkoren.
 

Dr. Miles

Expert
Om man köper en avbokningsbar biljett för pengar och poäng ("bästa tillgänglighet"), får man då fullpris-pengar tillbaka vid avbokning? Det står ju något i stil med "samma regler gäller som för vanliga biljetter" när man köper en biljett för poäng+pengar och en vanlig avbokningsbar biljett får man ju pengar tillbaka för vid avbokning.
 

palmen

Moderator
Om man köper en avbokningsbar biljett för pengar och poäng ("bästa tillgänglighet"), får man då fullpris-pengar tillbaka vid avbokning? Det står ju något i stil med "samma regler gäller som för vanliga biljetter" när man köper en biljett för poäng+pengar och en vanlig avbokningsbar biljett får man ju pengar tillbaka för vid avbokning.
Kan jag inte tänka mig att man får, i så fall skulle man kunna växla 149.000 EB-poäng (eller hur många poäng det nu är som krävs) mot ca 30.000 eller vad nu en C i business till SFO kostar. Du lär få tillbaka precis det du har betalat, och om poängen har gått ut när du avbokar får du nog inga poäng tillbaka alls utan bara kontant-delen.
 
Toppen