Senaste nytt

Flera Amex kopplade till samma Eurobonus?

Lyfter en tråd med en fråga som rör samma ämne. Svärföräldrarna vill att jag värvar dom så de kan samla eurobonus och för mig och min sambos skull sa de att de gärna båda blir värvade för att ge oss värvningspoäng. Dock så går de ju inte samla poäng till samma konto utan då vad jag förstått skall man istället köra med ett extra kort, kan jag värva båda för att sedan beställa ett extra kort och så säger de upp det ena kortet efter ett år?

Sammanfattat, är det värt besväret för de extra poängen?
 

seat56f

Medlem
Om du råkar att vara en spanjor och har ett namn t ex Jose Maria Larsson och din fru heter Maria Larsson kan båda av er kreditera er flight till ditt konto, förutsatt att ni har bokat era biljetter med Maria Larsson och du har registrerat ditt konto som Maria Larsson. :)

Fast det är nog bäst att hålla sig till när man reser separat. Två säten på samma flight krediterade till samma konto kunde ju rendera lite problem.

Lika OT: Jag tyckte att min bror skulle byta mellannamn för att kunna dela FF-konton med mig...
 

AtleFlyg

Medlem
Lyfter en tråd med en fråga som rör samma ämne. Svärföräldrarna vill att jag värvar dom så de kan samla eurobonus och för mig och min sambos skull sa de att de gärna båda blir värvade för att ge oss värvningspoäng. Dock så går de ju inte samla poäng till samma konto utan då vad jag förstått skall man istället köra med ett extra kort, kan jag värva båda för att sedan beställa ett extra kort och så säger de upp det ena kortet efter ett år?

Sammanfattat, är det värt besväret för de extra poängen?

De behöver ju inte vänta ett år ... De får tillbaka årsavgiften för den tid de inte nyttjar kortet under första året om du säger upp det i förtid
 

Higson

Ny medlem
Jag lyfter åter denna gamla tråd gällande en fråga kring fler Amex-kort kopplade till samma Eurobonusnummer.
Jag är själv relativt ny inom Eurobonusvärlden och har sedan tidigare i år skaffat mig ett Amex Premium kopplat till mitt Eurobonusnummer.
Efter att ha nyttjat kortet och sett dess fördelar bjöd jag in frugan som nu skaffat ett Amex Elite kort.
Jag tänkte att det var smart att koppla detta kort till samma Eurobonusnummer som mitt Amex Premium är kopplat till.
Ser ni något problem med detta förfarande?
Statuspoängen för för Amex Elite trillade in på mitt Eurobonuskonto utan problem i alla fall.
 

AtleFlyg

Medlem
Jag lyfter åter denna gamla tråd gällande en fråga kring fler Amex-kort kopplade till samma Eurobonusnummer.
Jag är själv relativt ny inom Eurobonusvärlden och har sedan tidigare i år skaffat mig ett Amex Premium kopplat till mitt Eurobonusnummer.
Efter att ha nyttjat kortet och sett dess fördelar bjöd jag in frugan som nu skaffat ett Amex Elite kort.
Jag tänkte att det var smart att koppla detta kort till samma Eurobonusnummer som mitt Amex Premium är kopplat till.
Ser ni något problem med detta förfarande?
Statuspoängen för för Amex Elite trillade in på mitt Eurobonuskonto utan problem i alla fall.

De vouchrar hon tjänar in kommer hon inte kunna nyttja om hon inte har poäng på sitt konto. Levereras poängen till dig så är det dina vouchrar som gäller.
Om ni inte flyttar tillbaka poängen via point sharing men det verkar ju lite udda om du samlar in allt till dig.
 

palmen

Moderator
Jag lyfter åter denna gamla tråd gällande en fråga kring fler Amex-kort kopplade till samma Eurobonusnummer.
Jag är själv relativt ny inom Eurobonusvärlden och har sedan tidigare i år skaffat mig ett Amex Premium kopplat till mitt Eurobonusnummer.
Efter att ha nyttjat kortet och sett dess fördelar bjöd jag in frugan som nu skaffat ett Amex Elite kort.
Jag tänkte att det var smart att koppla detta kort till samma Eurobonusnummer som mitt Amex Premium är kopplat till.
Ser ni något problem med detta förfarande?
Statuspoängen för för Amex Elite trillade in på mitt Eurobonuskonto utan problem i alla fall.
Nu har jag inte stenkoll på detta men tror nog det bryter mot några regler, annars skulle man kunna hur många kort som helst kopplat till sig fast det inte är ens kort.
För en point pooling grupp istället så delar ni poängen i vilket fall.
 

NotRyan

Medlem
Jag vill bara resa ett varningens finger, det kanske fungerar nu men om dom får för sig att matcha namnen också så kan det sluta fungera, och då blir det strul. Vad gäller extrapoängen är det väl lättast att lösa med att alla har varsitt EB-konto och pooling.
 

Kimmen00

Medlem
Nu har jag inte stenkoll på detta men tror nog det bryter mot några regler, annars skulle man kunna hur många kort som helst kopplat till sig fast det inte är ens kort.
För en point pooling grupp istället så delar ni poängen i vilket fall.

Precis.. Med pooling spelar det inte roll längre vem av oss i familjen som har voucher och poäng.. Dras från samma pott så att säga..
 
Toppen