Senaste nytt

Fler som missar Eurobonus Guld nu pga av COVID-19?

Tongen2

Medlem
Om jag loggar in för att köpa baspoäng så tycks inte den funktionen vara inaktiverad, varken för pengar eller poäng, men det kanske är ur funktion även om det inte tydligt framgår?

Visa bifogad bild 107316
Jag har ju faktiskt inte testat men som jag förstår det så är det bara köp och överföring av extrapoäng som är stängt nu, som vi diskuterat i annan tråd. Precis som enligt din bild.
Jag skulle kunna göra en för laget att testa men är ändå en tid kvar på min period så jag kanske hinner få in en resa ändå. Kvarstår problemet och osäkerheten i slutet av april och jag behöver köpa baspoäng så återkopplar jag såklart.
 
Jag har ju faktiskt inte testat men som jag förstår det så är det bara köp och överföring av extrapoäng som är stängt nu, som vi diskuterat i annan tråd. Precis som enligt din bild.
Jag skulle kunna göra en för laget att testa men är ändå en tid kvar på min period så jag kanske hinner få in en resa ändå. Kvarstår problemet och osäkerheten i slutet av april och jag behöver köpa baspoäng så återkopplar jag såklart.
Jag har också funktionen aktiverad och kan gå ända fram till betalning. Jag kommer troligen bli 602 poäng kort för EBG detta år och kommer då behöva köpa baspoäng i slutet av april för att hålla LTG-sviten uppe. Kan också återkoppla ifall det blir så att jag köper poängen.
 

Hachans

Medlem
Svar från SAS idag:

Alternativet att köpa baspoäng fungerar, det är endast köp av Extrapoäng som inte fungerar. Om du inte får upp alternativet att köpa baspoäng så är det inte tillgängligt för dig.

Det har tidigare funnits en gräns för hur långt ifrån gränsen man får vara för att få köpa poängen. Jag minns inte exakt hur många poäng det är, men man kan inte ”köpa” sig guld där!
 
Det har tidigare funnits en gräns för hur långt ifrån gränsen man får vara för att få köpa poängen. Jag minns inte exakt hur många poäng det är, men man kan inte ”köpa” sig guld där!

Alternativet ska komma upp om man saknar 5000 poäng eller mindre för att nå silver, 15 000 poäng eller mindre för guld eller 30 000 poäng eller mindre för diamant.

Så, i den eviga frågan om man kan köpa sig guld utan att flyga, så räcker kombinationen Amex Elite, SAS Mastercard Premium och (knappt) maxköp av baspoäng. Då kvarstår så klart den eviga frågan om vad man ska med ett guld till om man inte flyger...
 

Robert flysas

Moderator
Det har tidigare funnits en gräns för hur långt ifrån gränsen man får vara för att få köpa poängen. Jag minns inte exakt hur många poäng det är, men man kan inte ”köpa” sig guld där!

Ja, så är det. Ligger man inom gränsen kan man köpa baspoäng, annars är den ”knappen” inaktiverad.
 
Alternativet ska komma upp om man saknar 5000 poäng eller mindre för att nå silver, 15 000 poäng eller mindre för guld eller 30 000 poäng eller mindre för diamant.

Så, i den eviga frågan om man kan köpa sig guld utan att flyga, så räcker kombinationen Amex Elite, SAS Mastercard Premium och (knappt) maxköp av baspoäng. Då kvarstår så klart den eviga frågan om vad man ska med ett guld till om man inte flyger...
I Norge har vi DNB SAGA Mastercard som gir 20.000 statuspoeng ved 200.000 NOK spend på kredittkortet. Da blir det til sammen 52.000 grunnpoeng:D:)
 
Toppen