Senaste nytt

Fler som missar Eurobonus Guld nu pga av COVID-19?

TomJ

Medlem
Kan inte hitta att man kan köpa baspoäng för poäng (inte heller för pengar), har SAS tagit bort denna möjligheten?

Men rådet är väl att sitta lugnt i båten. Du har en graceperiod på 3 månader och poängen bakdateras 123 dagar som nämnts ovan så skulle inte SAS komma med någon slags goodwill i tid så kan du ju köpa när det närmar sig +3 månader
 

Johans00

Medlem
Har följt SAS sida på Facebook lite angående hur de svarar när folk frågar om statusförlängning.
Tidigare svarade SAS såhär på de inlägg de fick:

Hi XXXX,

If you are close to keeping your tier level and you have planned to travel with SAS during period March 12 until April 30, 2020 you can contact Customer Service and apply for your tier level to be kept. Best Regards, XXXX

Nu idag såg jag att en person fått detta svar

Hej XXXX!
Jag förstår din oro kring detta!
I nuläger fokuserar vi på att hjälpa de resenärer som har resor den närmsta tiden. Vad gäller intjänade poäng och Eurobonusnivåer så kommer vi att gå ut med mer information kring detta snart.

Tack för ditt tålamod!
Hälsningar, XXXX


Vi vet ju alla hur tillförlitlig SAS kundtjänst är men som den optimist jag är misstänker och hoppas jag att något är på gång.
 

Glenn E

Medlem
Så här skrev de till mig om att för länga EBD. Jag har ett inställt flyg 23 april som skulle tagit mig över gränsen

Hej Glenn,

Jag har nu fått svar att då din intjäningsperiod går ut i april så kommer de att avvakta med detta, de jobbar just nu med prioritering på de medlemmar vars intjäningsperiod slutade i mars men de har din förfrågan under bevakning.

Jag önskar dig en bra dag.


Med vänlig hälsning,

Xxxxxxxxx
Traveler Consultant
SAS Customer Service

SAS
Scandinavian Airlines System
 

bachelor

Medlem
Har kalenderår som brytpunkt men hade ca 30 000 baspoäng i resor som var bokade nu på våren. Ligger självklart inte på gränsen till något just nu men dessa poäng kommer ju göra skillnad vid slutet av året, ska man rapportera detta med tro?
 

HansO

Medlem
Singapore Airlines har valt en annan väg och förlänger statusen.
upload_2020-4-3_9-23-53.png
 

Homer

Medlem
Har kalenderår som brytpunkt men hade ca 30 000 baspoäng i resor som var bokade nu på våren. Ligger självklart inte på gränsen till något just nu men dessa poäng kommer ju göra skillnad vid slutet av året, ska man rapportera detta med tro?


Ungefär samma här, jag fick det här svaret


Vi kan registrera resor i slutet av din kvalificeringperiod om det visar sig att du saknar baspoängen för att behålla din Guldstatus. Jag får be dig återkomma senare under din kvalificeringsperiod så kan vi hjälpa dig registrera nedan resa vid behov.
 

Anders S

Ny medlem
Har följt SAS sida på Facebook lite angående hur de svarar när folk frågar om statusförlängning.
Tidigare svarade SAS såhär på de inlägg de fick:

Hi XXXX,

If you are close to keeping your tier level and you have planned to travel with SAS during period March 12 until April 30, 2020 you can contact Customer Service and apply for your tier level to be kept. Best Regards, XXXX

Nu idag såg jag att en person fått detta svar

Hej XXXX!
Jag förstår din oro kring detta!
I nuläger fokuserar vi på att hjälpa de resenärer som har resor den närmsta tiden. Vad gäller intjänade poäng och Eurobonusnivåer så kommer vi att gå ut med mer information kring detta snart.

Tack för ditt tålamod!
Hälsningar, XXXX


Vi vet ju alla hur tillförlitlig SAS kundtjänst är men som den optimist jag är misstänker och hoppas jag att något är på gång.

De verkar ha uppdaterat FAQ: Corona EuroBonus | SAS i samma linje.

How can I keep my tier? I intended to make a reservation but could not due to the current situation.

We will return as soon as possible with information on what applies for keeping your tier.
We know that it is important to our members to keep their tier level or strive to reach a new, higher EuroBonus status.
At the moment we are focusing on helping customers who have a reservation until 30 April 2020.
 
Toppen