Sedan rent ärligt kan tänkas att som nämnts tidigare, det kan vara läge att städa lite bland guldkunderna kanske?
Med kreditkort som finns så är det ändå rätt lätt att behålla status. Såvida såklart man inte enbart skulle rest till kina under jan-maj.
de kunder som Missar guld eller är nära kan någorlunda enkelt säkra med kreditkort kanske? De som inte med kreditkort samt övrig periods resande inte klarar guld kanske inte är en prio för SAS?
ren spekulation men likt väl som att företag nu kan se över verksamhet och personal kanske SAS gör likadant med sin kundbas. det finns säkert många och långa beräkningar kring lojalitet vs ”kostnad” av vissa kunder och kopplade förmåner. I slutändan är det ju (ska vara) ett vinstdrivande företag som ska generera värde till dess ägare, det är huvudmål. Är kostnaden att förlänga alla statusar högre än vad det räknas generera tillbaka är väl beslutet rimligt.
sen personligen är logiken med kreditering för avbokade resor bananas, håller med
@PILOTEN att man inte alltid bokar resor flera månader i förväg. Skulle själv till kina nu i april, den hade jag behövt boka i december i så fall innan corona bröt ut. Nog att de först bara stängde till mars och dör fanns ett fönster i januari att boka till kina så är det väl inte rimligt man skulle gjort det innan man fick nån aning om vart viruset var på väg. Likväl som jag skulle på fotboll i england där flygbiljett inte köpts. Nej, den logiken är skev, anser jag