Fler som missar Eurobonus Guld nu pga av COVID-19?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av joa, 6 Mars 2020.

  1. Blev tvungen att skapa familjekonto samt att min kära hustru gick med i Amex Elite igen. Nu har hon 3 år kvar till Lifetime Gold. Min sprack på en missad codeshare och en jävligt trött hjärna. Jag får hoppas att hustrun tar in mig i loungerna framöver när jag blir pensionär, alternativt om jag hinner resa ihop ett eget innan 2024
     
  2. danielhog

    danielhog Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Familjekonto hjälper inte med intjäningen mot status utan bara för att underlätta spenderingen.
     
  3. jumbooze

    jumbooze Medlem

    Ort:
    ex-CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Precis jag hade garanterat bokat en MR eller en arbetsresa till USA men under rådande läge så ser det kört ut, får nog bli extrapoäng växlade till baspoäng
     
  4. Carlos

    Carlos Medlem

    Ort:
    New York
    Nån som vet vad bästa sätt att höra av sig till SAS och sätta igång ett sånt här claim? Har åtminstonde en t/r som jag verkligen skulle behöva få in. (är just nu inne på sista månaderna för Lifetime Gold....)
     
  5. Martin Andersson

    Martin Andersson Medlem

    Ort:
    Göteborg
    Land:
    Sverige Sverige
    Yes, 9 månader till Life Time Gold för min del, har kalenderår. 8 av de senaste 9 åren på +45 flighter. Lyckades klämma in 14 segment under jan-feb, men som det ser ut nu så är "vårsäsongen" inställd, och det lär inte bli någon resa förrän tidigast september. 31 flighter på 4 månader, inte en chans. Jag har varit superlojal med SAS just med tanke på LTG som mål under de senaste 2-3 åren när jag kände det blev realistiskt att nå. Kan förstå att det finns andra prio exakt just nu, men man behöver från SAS sida komma ut ur garderoben (såsom t.ex. Scandic och Choice gjort) och det rätt så snabbt.
     
    Nightfly gillar detta.
  6. Glenn E

    Glenn E Medlem

    Ort:
    Göteborg
    Land:
    Sverige Sverige
    Pga detta kommer jag få behålla EBD för jag kommer landa på drygt 81000 poäng och har en Lufthansa första klass från Shanghai 23 april som skulle gett drygt 15000 poäng. Den flighten har blivit inställd. Min period slutar 30 april.
     
  7. Canadien

    Canadien Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Prova Diamond/Goldmailen
     
  8. PILOTEN

    PILOTEN Medlem

    Ort:
    SE
    Land:
    Sverige Sverige

    Riktigt dåligt av SAS om detta stämmer. Jag förstår inte logiken. Om det blir 2-3 månader med kraftiga restriktioner så förutsätter denna logik att alla kunder skulle boka upp resor för 2-3 månader i förväg, vilket jag inte tror att flertalet EBG och EBD gör. Jag hoppas de kommer med ett mer genomtänkt förslag, eftersom detta både skapar frågetecken, irritation och extra administration för de själva. ”Gör om gör rätt”.
     
  9. squeezen

    squeezen Medlem

    Ort:
    Södra Sverige
    Land:
    Sverige Sverige
    Sedan rent ärligt kan tänkas att som nämnts tidigare, det kan vara läge att städa lite bland guldkunderna kanske?
    Med kreditkort som finns så är det ändå rätt lätt att behålla status. Såvida såklart man inte enbart skulle rest till kina under jan-maj.

    de kunder som Missar guld eller är nära kan någorlunda enkelt säkra med kreditkort kanske? De som inte med kreditkort samt övrig periods resande inte klarar guld kanske inte är en prio för SAS?

    ren spekulation men likt väl som att företag nu kan se över verksamhet och personal kanske SAS gör likadant med sin kundbas. det finns säkert många och långa beräkningar kring lojalitet vs ”kostnad” av vissa kunder och kopplade förmåner. I slutändan är det ju (ska vara) ett vinstdrivande företag som ska generera värde till dess ägare, det är huvudmål. Är kostnaden att förlänga alla statusar högre än vad det räknas generera tillbaka är väl beslutet rimligt.

    sen personligen är logiken med kreditering för avbokade resor bananas, håller med @PILOTEN att man inte alltid bokar resor flera månader i förväg. Skulle själv till kina nu i april, den hade jag behövt boka i december i så fall innan corona bröt ut. Nog att de först bara stängde till mars och dör fanns ett fönster i januari att boka till kina så är det väl inte rimligt man skulle gjort det innan man fick nån aning om vart viruset var på väg. Likväl som jag skulle på fotboll i england där flygbiljett inte köpts. Nej, den logiken är skev, anser jag
     
    zippan gillar detta.
  10. Hachans

    Hachans Medlem

    Japp, jag ser ingen anledning till att SAS skulle vilja göra sin skuldfälla ännu djupare frivilligt med att dela ut poäng till höger och vänster. Och det är ju inflation i guldkorten så det kanske kan rensas lite där också.

    Städning och avskrivning tror jag gäller. Guld är lätt att komma upp i och lojala kunder kommer snabbt upp i guld igen när kaoset är över. Och de som ligger precis på gränsen för att nå guld varje år (och ofta via något annat flygbolag än SAS själva) är i ärlighetens namn inte de kunder som SAS behöver oroa sig för då de inte är särskilt lönsamma ändå. Så de tror jag man släpper.

    Möjligen kan man tänka sig de gör ett avsteg från Lifetime-kraven. Men bara om det är en satsning de kan räkna hem.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×