Fler som missar Eurobonus Guld nu pga av COVID-19?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av joa, 6 Mars 2020.

1. joa

joa Medlem

En inställd resa till Kina och en inställd till Malaysia via jobbet. Generellt flygförbud inom firman.
    Troligen en till som inte blir av.
    Kommer att missa guld skulle jag tro.
    Fler som blir "drabbade"?
    Missförstå mig inte, jag klagar inte på att jag inte behövde resa till Kina och vill inte framstå som att mitt lyxproblem att inte återkvalificera mig till guld är viktigt i sammanhanget.
    Kan tycka att SAS borde förlänga kvalificeringsperioden....

Lars Nicander gillar detta.
  2. Svårt att missa EBG om man har Amex Elit och MC Premium.

3. lindblom

lindblom Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej, det är faktiskt fullt möjligt.

OlaBola, JNH och Gus gillar detta.
  4. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Just med Eurobonus så är det relativt förmånligt upplagt så att man kan växla extrapoäng till baspoäng om man är nära gränsen. Så, har man varit på marken i två av sina tolv kvalificeringsmånader så har man en god chans att komma ikapp den vägen.

011430121 gillar detta.
  5. För mig blir nog EBG inga problem men är mer orolig över HHD. Torskar kanske på EBD men det är är inte så mycket värt.

6. mha321

mha321 Medlem

Det var ju ingen som sade att det inte var möjligt, bara att det var svårt :)

Om man faktiskt har nytta av Guld så flyger man ju något redan. Och då behövs ju bara enstaka resa/resor i något annat än go light för att lösa det.

Men visst är det så att om man enbart flyger i tjänsten, och jobbet ställer in alla resor, då blir det svårt. Än mer om man inte har eller kan/vill ha amex elite/mc.

squeezen, Dreamliner och Berglund gillar detta.
  7. jonten

jonten Medlem

Fick avboka Thailand via kina så jepp guldet ser ut att ryka.

8. jerixon

jerixon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nja behåller 2 av 3 allianser som planerat. Hotellen kan bli knepigt men bör lösa sig!

9. trekker

trekker Medlem

Man kan ju inte bara lita på att arbetgivaren/kunden ska sponsra alla statusar så man får ju ligga ett steg före och knipa billiga MR (t ex till LAX).

adl.sthlm, Doctor-X, Hafermann och 5 andra gillar detta.
  10. jerixon

jerixon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Japp skönt vi fick den avklarad i januari redan! Hade varot surt o fallit på Air China soppan

trekker gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!