Senaste nytt

[FIRST]Lufthansa/Swiss Paris-Bogota 29000kr (Boka senast 19e juni, res senast 31 maj 2020)

Ystad

Medlem

Jo, ungefär så sökte jag också (efter tipset att det är billigt mellan Paris och Bogota i oktober).
Jag menar mer: hur vet man att det är billigt mellan just dessa städer vid denna tidpunkt. Man skulle ju kunna starta från en massa städer i Europa och åka till en massa städer i Sydamerika - valmöjligheterna är närmast oändliga. Hur letar man fram de billiga alternativen (i detta fall t ex mellan just Paris och Bogota i oktober). Att söka manuellt verkar tidsödande (om än kul) - och man kan ju inte veta om man hittat det allra billigaste alternativet. Därför undrade jag om det finns något "automatiskt" sätt att söka - t ex med ett script. (Om inte så kanske jag får "damma av" mina sedan lång tid glömda programmeringskunskaper...:))
 
Jag menar mer: hur vet man att det är billigt mellan just dessa städer vid denna tidpunkt.
[Tips] Hur söker man Deals från olika delar av världen? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

SimonXYZ

Medlem
Jag menar mer: hur vet man att det är billigt mellan just dessa städer vid denna tidpunkt.
Jag letar alltid efter resor och det sker ”manuellt”. Nu har historiskt Lufthansa och Swiss haft bra priser i F från UK och Frankrike, så jag letar ofta med avreseorter i de länderna. Men Sverige har ofta riktiga fyndpriser om man jämför med andra europeiska avreseorter. Jag bor i Skåne och Danmark är till exempel mycket dyrare. Detta har blivit lite som en hobby. Sedan när man har hittat ett bra pris studerar man routingregler på ExpertFlyer och sedan börjar det roliga med att testa alla kombinationer.
 

Ystad

Medlem

Tusen tack för alla tips.

Jag letar alltid efter resor och det sker ”manuellt”. Nu har historiskt Lufthansa och Swiss haft bra priser i F från UK och Frankrike, så jag letar ofta med avreseorter i de länderna. Men Sverige har ofta riktiga fyndpriser om man jämför med andra europeiska avreseorter. Jag bor i Skåne och Danmark är till exempel mycket dyrare. Detta har blivit lite som en hobby. Sedan när man har hittat ett bra pris studerar man routingregler på ExpertFlyer och sedan börjar det roliga med att testa alla kombinationer.

Ok - jag förstår. Tack för info. Jag bor ju också i Skåne och använder av slentrian alltid CPH (får kanske tänka om lite nu...) - och någon gång MMX om jag åker till Östeuropa med Wizz.
 

SimonXYZ

Medlem
Jag bor ju också i Skåne och använder av slentrian alltid CPH (får kanske tänka om lite nu...) - och någon gång MMX om jag åker till Östeuropa med Wizz.

Jag har börjat att flyga mer och mer från Malmö för att få billiga svenska priser. I närtid har jag en resa till Seoul i Business på Lufthansabiljett och en till Tokyo i Business på Thaibiljett från Malmö.
 

Ystad

Medlem
Jag har börjat att flyga mer och mer från Malmö för att få billiga svenska priser. I närtid har jag en resa till Seoul i Business på Lufthansabiljett och en till Tokyo i Business på Thaibiljett från Malmö.
Intressant - då kanske jag skall bemöda mig om att ta vägen via norrland (=ARN) när jag skall ut i världen i fortsättningen...
 
Toppen