Senaste nytt

First Hotels MasterCard

palmen

Moderator
Vad säger ni om deras MasterCard?
First Member Mastercard | First Hotels
  • Man blir direkt Black som är högsta status hos dom (normalt 30 nätter)
  • Man får 200 FirstCoins (värde 200SEK)
  • 0,3% kickback till FirstCoins på alla köp
  • 5,3% kickback till FirstCoins för boende hos First
  • 50 FirstCoins för varje nytt First hotell man bor på
Årsavgiften är 390SEK, den borde man tjänat in på en hotellnatt om man sedan bor ytterligare en gång och betalar hotellnotan med detta kort.
Är man inte medlem sedan tidigare hos First så får man 50 FirstCoins för att bli medlem, och man tjänar ytterligare 5% FirstCoins på hotellnotan (oavsett vilket kort man betalar med

Som jag tolkar det så är intjäningsperioden för att nå en medlemsnivå 3 år, innebär det också att statusen är giltig i 3 år?

Är det något jag missar här men det låter ju som en rätt bra deal om man tänker bo 2 nätter på First under ett år.
 

Wyll

Medlem
Tycker lite synd om stackaren som kämpade in 30 nätter 2018 när allt hen hade behövt va att spendera 395kr.
Kan man också matcha First Black emot någon annan kedja är det ju en super deal.
 

Jönsson

Medlem
Tycker lite synd om stackaren som kämpade in 30 nätter 2018 när allt hen hade behövt va att spendera 395kr.
Kan man också matcha First Black emot någon annan kedja är det ju en super deal.
Bor man 30 nätter på en och samma hotellkedja så är det väl för att man har behov av det, inte bara för att?
 

Wyll

Medlem
Bor man 30 nätter på en och samma hotellkedja så är det väl för att man har behov av det, inte bara för att?

Finns många personer som bor x nätter för att nå en nivå på en kedja för att sedan lägga x nätter på en annan för att få nivå där också. Dels för att kedja X kanske inte finns i alla städer man sover i. Jag reser själv inte i Sverige så jag vet inte First täckning

Hade hen kunnat köpa top nivå får 395kr hade hen kanske inte bott 30 nätter på First utan spridit sina nätter mer, därav min kommentar.
 

M.K

Medlem
Tack @palmen för tipset. Ska kolla upp detta närmare då jag vet att ägarna till kedjan har kontrakt med Marriott för utrullning i ett antal europeiska länder. Den statusen kan kanske öppna upp en del intresanta möjligheter på lite sikt. Återkommer möjligen inom kort eller kanske någon annan sitter på lite info här?
 

jerixon

Medlem
Vore nice om Marriot köpte First.... mkt roliga hotell då i Norden :)

Tack @palmen för tipset. Ska kolla upp detta närmare då jag vet att ägarna till kedjan har kontrakt med Marriott för utrullning i ett antal europeiska länder. Den statusen kan kanske öppna upp en del intresanta möjligheter på lite sikt. Återkommer möjligen inom kort eller kanske någon annan sitter på lite info här?
 

jerixon

Medlem
  • Din intjäningsperiod för att nå en ny medlemsnivå är tre år. Detta betyder att vi inte nedgraderar dig varje år, samtidigt som du har längre tid på dig att samla ihop nätter. Och när du blir uppgraderad, har du längre tid att njuta fördelarna som är tillknutet din nya nivå.
 

palmen

Moderator
  • Din intjäningsperiod för att nå en ny medlemsnivå är tre år. Detta betyder att vi inte nedgraderar dig varje år, samtidigt som du har längre tid på dig att samla ihop nätter. Och när du blir uppgraderad, har du längre tid att njuta fördelarna som är tillknutet din nya nivå.
Det framgår ju inte hur mycket längre tid man har på sig att nyttja sina förmåner, ska man gissa på att det är tre år?
Känns som oerhört lätta kriterier att bli Black då man har 3 år på sig att bo 30 nätter.
 
Toppen