Senaste nytt

[First/Business/Premium Ekonomi] Lufthansa 2-for-1 kampanj 2019-11-22

squeezen

Medlem
Noobfråga - Förstår jag rätt om det är A-klass som ska bokas på både Swiss, Lufthansa, och Cathay för att denna deal ska fungera?

Tänkte ge mig på att hitta något skoj till mina föräldrar för deras pensionsresa i månadsskiftet mars/april - men inser att jag har mycket att lära i ExpertFlyer. Perfekt utmaning med detta som uppdrag :D
Sist var det lite issues också med att A2 inte räckte för att boka två pers utan det behövde upp på A4 på LX och LH segmenten. På SQ räckte A2, både nya suites och på 777:an.
Så nån lite vajsing var det. Är de flexibla är tipset att leta upp datum med A4+
 

Senator

Moderator
Sist var det lite issues också med att A2 inte räckte för att boka två pers utan det behövde upp på A4 på LX och LH segmenten. På SQ räckte A2, både nya suites och på 777:an.
Så nån lite vajsing var det. Är de flexibla är tipset att leta upp datum med A4+

Tack för påminnelsen om detta. Jag har nu hittat ARN-MUC-PEK-HKG med Lufthansa och Cathay, men enbart som open-jaw tillbaka från PVG-MUC-ARN. Min HKG-MUC-ARN visar F6 A5 J9 C9 D9 Z9 P9 G9 E9 N9 Y9 B9 M9 U9 H9 Q9 V0 W0 S0 T0 L0 K0 så det måste vara något annat som spökar.
 

Myllys35

Medlem
Har till slut lyckats övertyga sambon om denna deal och att prova Swiss för första gången. Men tyvärr finns det inte någon tillgänglighet på de dagar som passar så det får bli LH igen :).

Är det tillåtet att åka ARN-ZRH-MUC på denna och sedan vidare? Då skulle man iaf få testa Swiss på marken. Har sökt via OTAer och Matrix men får inte fram något alls. Lyckas inte heller om jag försöker få till ett extra stopp i FRA. Måste man åka raka spåret? :rolleyes: Eller kan det gå att få till via en riktig resebyrå?
 

Senator

Moderator
Har till slut lyckats övertyga sambon om denna deal och att prova Swiss för första gången. Men tyvärr finns det inte någon tillgänglighet på de dagar som passar så det får bli LH igen :).

Är det tillåtet att åka ARN-ZRH-MUC på denna och sedan vidare? Då skulle man iaf få testa Swiss på marken. Har sökt via OTAer och Matrix men får inte fram något alls. Lyckas inte heller om jag försöker få till ett extra stopp i FRA. Måste man åka raka spåret? :rolleyes: Eller kan det gå att få till via en riktig resebyrå?

Det verkar som senast vara väldigt hårt reglerat på "Married Segments". Jag testade en "enkel" bokning till Boston och tänkte trycka in ARN-FRA-MUC-BOS med icke! :)

Som Senator kan jag kringgå detta vid att ringa in, men det blir kanske svårare om man inte är M&M. En bra resebyrå borde kanske få till detta.
 

Myllys35

Medlem
Det verkar som senast vara väldigt hårt reglerat på "Married Segments". Jag testade en "enkel" bokning till Boston och tänkte trycka in ARN-FRA-MUC-BOS med icke! :)

Som Senator kan jag kringgå detta vid att ringa in, men det blir kanske svårare om man inte är M&M. En bra resebyrå borde kanske få till detta.

Ja livet som statuslös är hårt ;). Skadar ju inte att prova iaf, men får rikta in mig på en byrå då. Det blir isf första gången det händer :).

Jag har bokat med cheapoair.com tidigare, genom deras chat. Där har det varit möjligt att mer eller mindre klippa och klistra från google flights eller ITA och få som man vill.

Tack, ska kolla med dem!
 

SimonXYZ

Medlem
Jag har bokat med cheapoair.com tidigare, genom deras chat. Där har det varit möjligt att mer eller mindre klippa och klistra från google flights eller ITA och få som man vill.
Någon som har provat detta med Pricelines chat? De har 24 timmar öppet köp, vilket jag tror att Cheapoair inte har.
 

Kebalibre

Medlem
Fick ihop en trevlig resa i Juli-2020 så nu är det "check" på sommarsemestern.

Dit:
ARN - FRA Biz LH med 4:55 tim i FCT
FRA - PVG First LH
PVG - SIN First SQ

Åter:
SIN - PVG First SQ
PVG - FRA First LH
FRA - ARN Biz LH

Pris: 23.750kr per person.
Får man fråga vilken bokningsklass du bokade SQ i?
Så fort jag adderar SQ-segmenten sticker priset i väg som en raket.
 
Toppen