Senaste nytt

[First/Business/Premium Ekonomi] Lufthansa 2-for-1 kampanj 2019-11-22

SimonXYZ

Medlem
Ja, till Bogotá.

8496CD65-9C57-4EA4-9751-56728773CD20.png
 

Senator

Moderator
Finns en trevlig ny upptäckt till Hong Kong. Cathay Pacific flyger en B77W med First mellan PEK-HKG. Bäst tajming är Lufthansa via MUC med A380. Då blir det ca 2.55 transit i PEK.

CX 391 hittar jag i alla fall i april 2020 när jag letar.

CX 390 går 09.00 från HKG och landar 12.25. Den missar tyvärr både Lufthansa till MUC och FRA, samt Swiss till ZRH. Men en trevlig rutt så blir:
ARN-MUC-PEK med Lufthansa A380 First
PEK-HKG med Cathay First B77W
HKG-SIN med Singapore First/Suites
SIN-ZRH-ARN eller SIN-FRA-ARN med Swiss B77W eller Lufthansa A380
Tråkiga är man missar både Cathays eminenta lounger i HKG samt Private Room, men i teorin borde man kunde använda Private Room som "arrivals lounge" och missa ge informationen om att man åker vidare med Swiss/Lufthansa :)
 

dala

Medlem
Finns en trevlig ny upptäckt till Hong Kong. Cathay Pacific flyger en B77W med First mellan PEK-HKG. Bäst tajming är Lufthansa via MUC med A380. Då blir det ca 2.55 transit i PEK.

CX 391 hittar jag i alla fall i april 2020 när jag letar.

CX 390 går 09.00 från HKG och landar 12.25. Den missar tyvärr både Lufthansa till MUC och FRA, samt Swiss till ZRH. Men en trevlig rutt så blir:
ARN-MUC-PEK med Lufthansa A380 First
PEK-HKG med Cathay First B77W
HKG-SIN med Singapore First/Suites
SIN-ZRH-ARN eller SIN-FRA-ARN med Swiss B77W eller Lufthansa A380
Tråkiga är man missar både Cathays eminenta lounger i HKG samt Private Room, men i teorin borde man kunde använda Private Room som "arrivals lounge" och missa ge informationen om att man åker vidare med Swiss/Lufthansa :)

Snygg spaning @Senator Och intressant rutt :) Antar att du nosar upp den via ITA Matrix eller Expertflyer? Hur tusan bokar man en sådan på bästa sätt?
 

palmen

Moderator
Snygg spaning @Senator Och intressant rutt :) Antar att du nosar upp den via ITA Matrix eller Expertflyer? Hur tusan bokar man en sådan på bästa sätt?
Sök fram resan via matrix, kontakta sedan en resebyrå som får boka det. Expertflyer är bra för att läsa vilka fare rules som finns och därmed veta vad som ska gå att boka och hur man får åka.
Det troliga är att dessa typer av förslag inte dyke rupp på Lufthansas/Swiss sida.
 

Senator

Moderator
Snygg spaning @Senator Och intressant rutt :) Antar att du nosar upp den via ITA Matrix eller Expertflyer? Hur tusan bokar man en sådan på bästa sätt?

Sök fram resan via matrix, kontakta sedan en resebyrå som får boka det. Expertflyer är bra för att läsa vilka fare rules som finns och därmed veta vad som ska gå att boka och hur man får åka.
Det troliga är att dessa typer av förslag inte dyke rupp på Lufthansas/Swiss sida.

Jag sitter och försöker övertyga min sambo att byta en barnfri resa till New York med en resa till Hong Kong nästa år :) Hemresan från HKG är inga problem men utresan +/- 3 dagar är nollat i A-klass. Swiss är 0 och Lufthansa flyger bara First via MUC under S20. FRA-HKG är en sunkig gammal B744.

Av erfarenhet vet jag att PEK och PVG oftast är rätt öppna på dessa kampanjer. Rutten är ok om jag tittar på fare rules i ExpertFlyer, och Cathay skall bokas i A-klass. Den finns att boka via Lufthansa.com eftersom Lufthansagruppen och Cathay numera är ganska tajta. Men den prissätts inte rätt. Så jag får testa ringa in om min sambo ger mig grönt ljus :)
 

Tonton

Medlem
Snygg spaning @Senator Och intressant rutt :) Antar att du nosar upp den via ITA Matrix eller Expertflyer? Hur tusan bokar man en sådan på bästa sätt?

Sök fram resan via matrix, kontakta sedan en resebyrå som får boka det. Expertflyer är bra för att läsa vilka fare rules som finns och därmed veta vad som ska gå att boka och hur man får åka.
Det troliga är att dessa typer av förslag inte dyke rupp på Lufthansas/Swiss sida.

Rutten är ok om jag tittar på fare rules i ExpertFlyer, och Cathay skall bokas i A-klass.

Noobfråga - Förstår jag rätt om det är A-klass som ska bokas på både Swiss, Lufthansa, och Cathay för att denna deal ska fungera?

Tänkte ge mig på att hitta något skoj till mina föräldrar för deras pensionsresa i månadsskiftet mars/april - men inser att jag har mycket att lära i ExpertFlyer. Perfekt utmaning med detta som uppdrag :D
 

Senator

Moderator
Noobfråga - Förstår jag rätt om det är A-klass som ska bokas på både Swiss, Lufthansa, och Cathay för att denna deal ska fungera?

Tänkte ge mig på att hitta något skoj till mina föräldrar för deras pensionsresa i månadsskiftet mars/april - men inser att jag har mycket att lära i ExpertFlyer. Perfekt utmaning med detta som uppdrag :D

Precis.. ARN-HKG står såhär gällande rutter:

V FARE BASIS BK FARE TRAVEL-TICKET AP MINMAX RTG
1 ¤AAXCNSW/CPWW A‡R 1499.00 D30SE T02DE - ‡‡/ 3M EH01
PASSENGER TYPE-ADT AUTO PRICE-YES
FROM-STO TO-HKG CXR-LH TVL-25NOV19 RULE-AKSE EUASRPV/170
FARE BASIS-AAXCNSW/CPWW SPECIAL FARE DIS-E VENDOR-ATP
FARE TYPE-FRO RT-FIRST CLASS PROMOTIONAL
SEK 14441 5002 E22NOV19 D30SEP20 FC-AAXCNSW FN-7W
SYSTEM DATES - CREATED 21NOV19/0111 EXPIRES INFINITY

PUBLISHED RTG STO-HKG/LH5002/TAR-EURG EF-22NOV19 DIS-INDEF

/WITHIN THE EASTERN HEMISPHERE/
MAP CONSTRUCTED LEFT TO RIGHT AND RIGHT TO LEFT
1. STO-LH-ZRH/VIE/MUC/GVA/FRA/DUS/CGN-ZRH/VIE/MUC/GVA/FRA/
DUS/CGN-LH-SIN/SHA/SGN/JKT/HKT/HKG/BKK/BJS-WE/VN/UA/TG/SQ/
PR/PG/OZ/NH/MI/MH/LH/KA/JQ/HX/GA/CX/CI/CA/BR/BL/BI/3K-HKG
2. STO-LH-ZRH/VIE/MUC/GVA/FRA/DUS/CGN-ZRH/VIE/MUC/GVA/FRA/
DUS/CGN-LH-SHA/HKG/BJS-LH/CX/CA-HKG
3. STO-LH-ZRH/VIE/MUC/GVA/FRA/DUS/CGN-ZRH/VIE/MUC/GVA/FRA/
DUS/CGN-LH-HKG

Sen gällande Cathay:

Alternate Airline (CATHAY PACIFIC AIRWAYS (CX))
>$LB16/CX
016 STOHKG 25NOV19 LH SEK 14441 AAXCNSW STAY- V/3M BK-A
FARE CLS EXPLANATION BOOK CODES
-------- ---------------------- ----------
AAXCNSW FIRST CLASS PROMOTIONAL FARES A
AAXCNSW APPLIES FOR ROUND TRIP FARES
AAXCNSW FOR ADULT
AAXCNSW TICKET DESIGNATOR - CPWW

BOOKING CODE EXCEPTIONS FOR CARRIER: CX
IF VIA ** ALL CARRIERS EXCEPT CX
VIA CX NO BOOKING CODE DATA EXISTS FLTS
1000-1999
IF VIA ** ALL CARRIERS EXCEPT CX
VIA CX NO BOOKING CODE DATA EXISTS FLTS
6000-7999
IF VIA ** ALL CARRIERS EXCEPT CX
VIA CX NO BOOKING CODE DATA EXISTS FLTS
9000-9999
IF VIA LH ALL FIRST
VIA CX A REQUIRED WHEN AVAILABLE
IF VIA LH ALL FIRST
VIA CX C REQUIRED WHEN AVAILABLE
IF VIA LH ALL FIRST
VIA CX R REQUIRED WHEN AVAILABLE
IF VIA LH ALL FIRST
VIA CX Y REQUIRED
IF VIA ** ALL CARRIERS EXCEPT CX ALL FIRST
VIA CX A REQUIRED WHEN AVAILABLE
IF VIA ** ALL CARRIERS EXCEPT CX ALL FIRST
VIA CX J REQUIRED WHEN AVAILABLE
IF VIA ** ALL CARRIERS EXCEPT CX ALL FIRST
VIA CX Y REQUIRED

Men svårt att få denna prissatt rätt
 

Kebalibre

Medlem
Går att routa Singapore via PVG och HKG så får man flyga SQ First också.
Exempelvis:
ARN-FRA-MUC-PVG med Lufthansa
PVG-SIN med Singapore Airlines (777-300ER)
SIN-HKG med Singapore Aikrlines (A380)
HKG-ZRH-ARN med Swiss
Det går också att göra via PEK med gamla A380 samt B77W. Vi körde den rutten senast. Dock undviker jag gärna ZRH-PEK på grund av tiderna och den relativt långa väntetiden i PEK. Vilket trist ställe att vänta.

Helst HKG tror jag om jag gör detta igen.
Hur får ni med SQ segmenten i det här kampanjpriset?
 
Toppen