[First/Business/Premium Ekonomi] Lufthansa 2-for-1 kampanj 2019-11-22

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av Senator, 22 November 2019.

1. SimonXYZ

SimonXYZ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    @Sir Karlsson Lufthansa har idag nollat en massa First. T.ex. till Singapore hela Juli, Augusti och September. Kan vara flygplansbyten på gång utan First. Om några dagar ser kanske alternativen annorlunda ut.

MTheC gillar detta.
  2. Thornado

Thornado Medlem

Att ha i åtanke är ju också att tyvärr så är det väl stor risk att en del linjer som haft First tidigare kommer att flygas med en annan flygplanstyp efter Corona, vilket då innebär att det kanske aldrig kommer att gå att flyga First på dessa linjer igen. Förhoppningsvis så är inte så fallet på den rutt ni har bokat, men jag tror som redan nämnts att det är bra att vänta så länge som möjligt med ombokning både för att får gratis ombokning och också för att förhoppningsvis ha så mycket info (goda gissningar) som möjligt om hur saker och ting kommer att se ut i världen vid era nya datum.

Sir Karlsson gillar detta.
  3. Sir Karlsson

Sir Karlsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vår resa går till Shanghai och där flyger Lufthansa med 747-8 (idag enligt seatguru och Lufthansa) vid bokningstillfället A380

Thornado gillar detta.
  4. SimonXYZ

SimonXYZ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sir Karlsson gillar detta.
  5. jag söker nått till Colombo ut dec 2020 hem jan 2021 och inser väl att det knappast kommer att hittas från Sverige eller Cph. Någon som sett något erbjudande från någon annan flygplats?

6. SimonXYZ

SimonXYZ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Från CDG är nog den billigaste just nu 19103 SEK + skatter och avgifter. Blir drygt 24000 SEK för en rutt med ett byte.

3498A521-677A-4B3B-876D-2DAE37ED7E6F.png

danielhog gillar detta.
  7. Nej det där blev fel. Inte till Bogota utan till Colombo CMB Sri Lanka.

LX flyger till CMB men Lufthansa gjorde det tidigare (Före Corona om jag minns rätt)
    Men tack ändå :)

Last edited: 28 Juni 2020
  8. SimonXYZ

SimonXYZ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Haha, ja det blev tokigt.

9. SimonXYZ

SimonXYZ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu har mitt flyg i september SIN-FRA bytts ut från 747-8 till 340-300 och jag har blivit nedgraderad till Business.

10. SAS_flyer

SAS_flyer Medlem

Land:
    Norge Norge
    Er Edelweiss Air som flyr for LX til CMB. Ikke LX-flight (LX 8064).

Dette er altså IKKE en *A-flight.

Last edited: 30 Juni 2020

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!