Senaste nytt

Finns något av intresse på Chania?

Inom kort flyger jag till Chania (CHQ, Kreta, Grekland) för första gången. Hemresan sker sedan med SAS Go Light.

Jag är Eurobonus Guld, har Amex Platinum och Priority Pass. Finns det någon form av förmån (lounge, fast track eller liknande), eller någonting annat värt att känna till? Jag misstänker att så inte är fallet (har sökt Priority Pass Find a Lounge och Star Alliance Lounge Finder, med noll resultat), men skickar ändå en fråga till den samlade erfarenheten på forumet. Ibland kan man bli överraskad...
 

Dr. Miles

Expert
Är resan bokad som SAS Charter eller som vanlig SAS resa?
Om det är som SAS Charter har man inte tillgång till SAS lounger även som SAS EuroBonus statusmedlem (inte som Star Alliance Gold heller). Inte ens när man åker i SAS Plus.

SAS skrev:
UPPTÄCK VÄRLDEN MED SAS CHARTER
.
.
KOPPLA AV I VÅRA LOUNGER
Sätt guldkant på semestern redan innan du åker, genom att koppla av i en SAS Lounge på Arlanda eller i Göteborg, Oslo eller Köpenhamn.

Obs! Förmånen tillgång till lounge som du har som EuroBonus-medlem gäller inte på charterresor med SAS. Tillgång till lounge ingår ej heller när du bokar en SAS Plus-biljett på en charterresa med SAS.
SAS Charter – allt du behöver veta inför din charterresa | SAS
 

Chris81

Medlem
Var där för två år sedan och det var en riktigt vidrig flygplats. Totalt kaos i incheckning och security. Ingen fast track eller lounge, bara en skabbig restaurang och långa toalettköer. Vet inte om det har förbättrats sen dess, men skulle inte spendera mer tid där än nödvändigt.
 

IdleSwede

Medlem
Var där för två år sedan och det var en riktigt vidrig flygplats. Totalt kaos i incheckning och security. Ingen fast track eller lounge, bara en skabbig restaurang och långa toalettköer. Vet inte om det har förbättrats sen dess, men skulle inte spendera mer tid där än nödvändigt.

Kan inte annat än att hålla med.. En av dom sämsta flygplatser jag varit på
 

Agö

Medlem
Inom kort flyger jag till Chania (CHQ, Kreta, Grekland) för första gången. Hemresan sker sedan med SAS Go Light.

Jag är Eurobonus Guld, har Amex Platinum och Priority Pass. Finns det någon form av förmån (lounge, fast track eller liknande), eller någonting annat värt att känna till? Jag misstänker att så inte är fallet (har sökt Priority Pass Find a Lounge och Star Alliance Lounge Finder, med noll resultat), men skickar ändå en fråga till den samlade erfarenheten på forumet. Ibland kan man bli överraskad...
Fyra år sedan. Ett sällan skådat kaos. Flygplatsen kan liknas vid en lada.

Mileage Run med SAS till Chania - varning! | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

Sebbef83

Medlem
Var där för två år sedan och det var en riktigt vidrig flygplats. Totalt kaos i incheckning och security. Ingen fast track eller lounge, bara en skabbig restaurang och långa toalettköer. Vet inte om det har förbättrats sen dess, men skulle inte spendera mer tid där än nödvändigt.

Har blivit marginellt bättre nu när det finns en ny check-in del. Vet inte ifall det används av SAS men flyger man med Olympic Air / Aegean så är det OK.

Håller med tidigare. Sikta på att minimera din tid på flygplatsen, vad jag minns från förra året finns det varken fast track eller någon lounge att tillgå.
 
Toppen