Senaste nytt

Finns inte Hertz i Stockholm ?

Resenären

Medlem
image.jpeg


Jag fick en liten idé att nyttja några Eurobonuspoäng för en bilhyra.
Loggar in hos EB och kommer till Hertz där jag försöker hitta någon ställe att hyra en bil från Hertz.
Börjar med stadsdelen i närheten, men nix. Testar Stockholm, men nej...?
Inte ens Sverige, ger någt napp. Gör jag något fel, eller funkar det inte att hyra med Hertz för EB-poäng?
 
Visa bifogad bild 89201

Jag fick en liten idé att nyttja några Eurobonuspoäng för en bilhyra.
Loggar in hos EB och kommer till Hertz där jag försöker hitta någon ställe att hyra en bil från Hertz.
Börjar med stadsdelen i närheten, men nix. Testar Stockholm, men nej...?
Inte ens Sverige, ger någt napp. Gör jag något fel, eller funkar det inte att hyra med Hertz för EB-poäng?
Ingen aning vad som är fel, men för mig fungerar det utmärkt på Mac med Safari. Testade både stadsdel där de har kontor (Kungsholmen), och Stockholm, och fick fram prisuppgift.
 

FF#1

Medlem
Hertz hemsida har tveksam funktionallitet, känns som att det är rätt ofta man inte får fram det resultat man förväntar sig.
prova igen med en annan webläsare
 

Resenären

Medlem
Hertz hemsida har tveksam funktionallitet, känns som att det är rätt ofta man inte får fram det resultat man förväntar sig.
Stämmer!
Jag testade ett flertal kombinationer, såsom Firefox på PC. Det finns inte ens möjlighet att logga in på den visade Hertz-sidan. Med MS Edge kan jag logga in, men inga stationer att hyra visas...
Testade just Chrome på iPad och kommer så långt att det visas 25 stationer skall finnas i Stockholm. Men det blir noll när jag söker.
Om jag däremot söker via Hertz.se så kan jag hitta och boka på ett flertal stationer i Sth. Men att boka med EB-poäng måste göras via länk, enl ovan och då bilr det nix. Kan inte bokas via telefon, är ju en klen tröst.
 
Toppen